Bästa Liggunderlag 2015 kring 1000:-

Synmat 7m

Vi har sedan tidigare 2 downmat, både 7 och 9lw. Nu blev det även ett Synmat 7 m till sonen. Fanns på sportamorepaketet för 1045 och en rabttkupong på 100 kr sänkte ju lite till. Vikt knappa 900 g tror jag.
 
Jag har precis köpt ett Klymit Inertia X Frame Inflatable. Hittade det på ebay för 400 och kombinera det med ett enkelt slutet skumgummiunderlag. Beroende på skumgummiunderlaget så kan du ju hamna på lite olika vikt men jag tror att detta ger en väldigt bra värmeisoleringsförmåga och jag vet att det ger en riktigt bra komfort även för mig som sover på sida. Poängen är alltså att du har detta underst så du har luften som isolator och sedan ett klassiskt liggunderlag som dessutom fördelar vikten bra på de undre liggunderlaget.

Bökigt kanske kan tyckas men det är jäkligt bekvämt. Om det nu mor förmodan skulle gå hål på det har du ju ändå skumgummiunderlaget. Tror det är Made in US om det nu säger något.
 
Kopte mig ett Vaude Norrsken i somras som funkar finfint. 5.5 cm, drygt 600 gram och blir javligt litet nar man packat ihop det. Men inget for den extra langa personen, jag med 185 cm gar precis in pa det.
 
Min erfarenhet av liggunderlag på XXL är tyvärr mindre god. Köpte för några år sedan ett av märke Mammut. Dyrt typ 1500 Kr. Började läcka efter kort användning och snart var det mer än 10 hål. Hustrun fick ett också och det har nu också börjat att läcka. Vid det tillfället hade inte XXL Thermarests lättare madrasser.

Expeds synmatmadrass 7 UL har funkat bra för mig.

Thure

Jag köpte min Mammut liggunderlag hos XXL när dom öppnade i Sisjön 2012 och den är hel fortfarande.
Har använd den mycke .Att det kan va så ojämm kvalite på madrassen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Christian1 Era bästa tips på leder/vägar för ca 1 veckas cykelsemester Långcykling 13
mrjimpa Bästa vägen genom Spanien? Långcykling 1
KV Tips sökes för bästa rutt Stockholm-Göteborg Långcykling 3
Henrik.nu Bästa pakethållare för Ortliebväskor+Tält Långcykling 31
Christian1 Bästa cykelsemestern i Europa? Långcykling 15
Anette Grinde Bästa cykelbutiken i Sthlm Långcykling 1
Christian1 Bästa cykellåtarna!!?? Långcykling 6
desmo79 Bästa cykelväg till Barcelona? Långcykling 5
ihe bästa sättet att klara mig från punktering pga taggiga buskar? Långcykling 10
ihe Låt oss samla våra bästa cykeltips! Långcykling 8
Gohan Bästa sättet att ta sig till (& från) Gibraltar med cykel Långcykling 5
lisen82 Vilken är bästa cykelpumpen? Långcykling 9
Bohak Hur lagar man sadeln på bästa sätt? Långcykling 5
-vickan- Vad är era bästa cykelmärken? Långcykling 1
some0neelse Bästa cykeln? Långcykling 18
Sara Bästa cykelsemestern? Långcykling 10
thureb Bästa växelwiren? Långcykling 5
Cippan Vilket är det bästa cykel märket enligt dig?? Långcykling 10
thureb Bästa Meckarboken? Långcykling 9
titanfinnen Bästa touringcykeln? Långcykling 12
stellan Packnings tips - Sovsäck, liggunderlag Långcykling 5
Erkabubben Cykelkamrat sökes Sverige-Istanbul sommaren 2015 Långcykling 0
stroeller Söker sällskap till Gibraltar - Nordkapp under juni och juli 2015 Långcykling 0
nihilsciens Långfärdscykling - Japan 2015 Långcykling 18
eversmando Fotografisk expedition på 2 hjul mot Kina! (2015) Långcykling 1
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.