Tältnätter

Jag tolkade inte tråden som specifikt "tältnätter" utan nätter ute i skog eller fjäll bortom hus. Vindskydd, tarp, tält, kåta alltså:)

2008 blev ett ganska bra år. 47 nätter ute med kåtan, 17 nätter ute med tält. Ett antal helgturer med tarp, typ 15-tal nätter. Summa summarum 79 nätter ute, vilket är drygt 21 procent av tiden ute. Klarade mitt mål om minst 20 procent av tiden ute. Tycker det är bra med ett sådant mål för mig. Förhindrar att jag låter mig bitas av latmasken. Var kom egentligen organassociationen ifrån, någon typ av jantelag eller frustruation? Nå, boten är lättare i fallet antal nätter ute än i organfallet;)

Raskesven
 
2009

Bortsett från en högst eventuell låglandstur i höst kan jag redovisa årets skörd. Det blev 43 vandringsdagar fördelat på 4 resor.

Få se.
Skottland,11 dagar, camping före, 2 gånger under turen, en fri stuga och 7 fria nätter i tält

Pyreneerna, 15 dagar, camping en natt, bemannad stuga en,
3 nätter i fria stugor och 10 fria i tält

Norge, 6 dagar, tält före och undr turen, 6 nätter.

Schweiz, 11 dagar, camping före turen, 10 fria i tält under turen.

Så det blev väl 37 nätter i tält, varav 33 fria. 4 nätter i fria stugor. Totalt 37 fria övernattningar.

Fri bivack under hela turen, som det blev i Schweiz, har jag aldrig lyckats med förut på kontinenten.
 
Bara 7.

Har inte fått ihop mer än sju! Sex nätter i tält och ett i "vindskydd" (Primus shelter).
Tänkte att försöka kompensera lite med att sova några nätter under bar himmel nu i höst eller varför inte under en tät gran? Såg en lämplig plats under en av mina dagsturer i Store mosses utkanter. Längtar redan...
 
Inte i form

Lite klent år tyvärr.
1 st Getoutmässan.
10 st Island.
3 st Kalmar triathlon.
8 st Keb-vandring.
0 st planerade.
S:a 22 tältnätter.
//Magnus
 
Hitills i år 16 nätter, de självklart flesta var under semestern.
Men annars har det varit under helger lör - sön som man varit ute, gissar att det blir 2 - 4 till under året, kanske kommer man då upp i 20 under året.
Lovar att det blir fler nästa år....
 
2009

Något färre än önskvärt.
Har hunnit med 27 nätter i naturen i år, varutav 22i tält.
Sommarsemestern blev intensiv 17 av 20 nätter vart i tält.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.