Bra AA-batteri

Hej igen! Har försökt kolla runt i affärerna och på internet men inte ännu hittat någon som har Energizer lithium batterier. Är det någon som har tips om vart jag kan köpa dessa. Ica Maxi hade de inte hos mig. Ska förbi Stockholm på vägen upp till fjällen så i värsta fall kan jag gå iväg och handla där, men då får det ligga centralt.

Hälsningar
Pia
 
Lång hållbarhet

Bra tips att köpa från Kjell & Company, om du köper därifrån tänk på att hållbarheten är mycket lång. Tillverkaren anger självurladdningen till 1%/år vid 20 grader.

Efter 10 års lagring vid rumstemperatur har du fortfarande 90% kapacitet kvar!

/Janne
 
Hej!

Nu har jag köpt 2 omgångar batterierna på Kjell & Company och så har
jag mina vanliga uppladdningsbara 2 omgångar så nu hoppas jag att
det räcker till min vandring. Tack för tipsen.

Hälsningar
Pia
 
Hej

Ni kanske har läst detta test? eller inte! Där vinner Uniross över de annars välkända märkena som brukar vara med i olika tester, Uniross är vad jag vet inte så ofta i tester. I ljud och bild (för flera år sedan var de med) placerade de sig bland de bästa. Men nu har ju batterier kommit i styrka 2700, ändå slår Uniross de nu också. Kjell o Co hade dessa förut, nu vet jag inte vilka som har de.
Ett litet tips att kollas upp.

www.forbrug.dk/test/testbasen/batterier/
 
Uniross

Hej

Ni kanske har läst detta test? eller inte! Där vinner Uniross över de annars välkända märkena som brukar vara med i olika tester, Uniross är vad jag vet inte så ofta i tester. I ljud och bild (för flera år sedan var de med) placerade de sig bland de bästa. Men nu har ju batterier kommit i styrka 2700, ändå slår Uniross de nu också. Kjell o Co hade dessa förut, nu vet jag inte vilka som har de.
Ett litet tips att kollas upp.

www.forbrug.dk/test/testbasen/batterier/

Uniross batterier och batteriladdare finns på Jula

Men vad jag se har dom inte LR06 (AA) på 2700 mAh.

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp

Per
 
Kopierat från ELFA:s produktinformation:
Fabr Energizer
Litium/järnsulfidbatteri i motsvarande storlek R03/AAA resp R6/AA. Klarar höga strömuttag och är därför lämpligt för användning i exempelvis blixtaggregat och digitalkameror. Lägre drifttemperatur och betydligt längre lagringstid jämfört med motsvarande alkalisk typ är andra fördelar. Försedd med återgående termokontakt.

Är du fortfarande tveksam för vad du ska välja?

/Janne

Jag bara undrade så där i största allmänhet :).

Självklart när jag inte har gjort ett aktivt val så blev det en kamera med specialbatteri,ingen risk att det blir för kul.


peter
 
Specialbatterier kan bli köpbara (alltså extrabatterier) om man köper på rätt ställe. Man måste inte köpa på fotoaffären och med kameramärket på batteriet längre, och det har fått rätt stor prispåverkan.
 
Någon som testat dessa? Jag köpte dem för att ha i min GPS under kommande vandring. Kostar 69 kr på Clas O för ett fyrpack.

Batteri NiOx Duracell Power Pix ZR
362291_X_2006-06-30_105317_51.jpg

Ett batteri som ger betydligt bättre prestanda för applikationer med hög energiförbrukning som t.ex. digitalkameror. Ger upp till tre gånger fler bilder än ett alkaliskt batteri. 4-pack.
 
Specialbatterier kan bli köpbara (alltså extrabatterier) om man köper på rätt ställe. Man måste inte köpa på fotoaffären och med kameramärket på batteriet längre, och det har fått rätt stor prispåverkan.

Jodå,det finns ett flertal butiker som säljer 'kopior' och original,det är inte det som är problemet.Vill man fota under hela turen har den en begränsning,batterierna går inte att ladda utan två hål i väggen.En hockeytrunk med extrabatterier är inte ett realistiskt alternativ.


peter
 
Nä, inte den mängden. Men tidigare tycker jag att man kunnat avfärda extrabatterier mer eller mindre eftersom de varit så dyra. Numera är de åtminstone mindre dyra, och beträffande prestanda så har de väl dålig drifttid p g a de är så små för det mesta.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.