Lättpackarträff i Stockholm 17 sept

Jag kanske tittar förbi en sväng. Med cykelrelaterad lättpackning i så fall, typ en sån här setup:

P7190878.JPG


Eller lite troligare ännu minimalare med fulcrossen;

file=73201


(Funderar just på om bivybag, luftmadrass, lilla dunsäcken, ponchotarp & regnkläder ryms i en 13-liters cykelryggsäck, för helgturer på asfalt och grus. Borde gå)
 
Kajak på lättpackarträff?

Jamo - om du visar din så visar jag min, kajak alltså!
Skulle kanske vara intressant för er skogsmullar och få se och ev. provpaddla hopfällbara lättvikts skärgårdskajaker och tillbehör?

SeanKeelorWisper.JPG


Skulle möjligen om intresse finns tom släpa med min nybyggda fixed touring hoj och den ul-packning jag hade på sommarens cykeltur runt sydsverige...

Finns det lämpliga träd kan jag även ta med en Siam Hammock?
siamhamfront2.JPG

Den går även att använda som solopuppa på lite olika vis och har en tarp som även funkar som poncho:
http://www.siamhammock.com/siamhammock04/showroom.HTML
Inte ul men billig och ni får chansen och se om ni gillar att slagga uppe i träden!

Smiskade plastkortet på Playgrounds "Rea-på-Rea´n" idag så jag kan ta med lite nygammalt:
norrona_falketind_herr_medium.jpg

http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=NORRONAFALKETINDPACLITEJKT

och

http://www.rei.com/product/764064
Torr 412 gram Våt 633 gram (knallar om kring i dem nu och de är fanimej skönare än mina mys-tofflor!)

Är själv väldigt nyfiken på era Tarptents. Någon som skulle kunna dema ett Rainbow?
 
Om det där är en Feathercraft så absolut, gärna, men då pratar vi nog om ett annat tillfälle än detta. Själv har jag två hopfällbara (relativt lätta) kajaker av enklare slag, en Puffin Swift & en Gumotex Safari, kanske uppgraderar nästa år till en Puffin XT 15, kommande touringmodellen från Pakboats. Feathercraft är grymt fina men lite väl dyra när jag håller igång 3 andra prylkrävande sporter också.
 
Det låter kul att kolla in lite grejer!
Jag skulle skulle t ex kunna ta med tältet, Lunar Duo. Om någon nu inte har planerat att ta med det.
Hälsningar
Tomas
 
De som räknar med att komma på lättpackarträffen (och man behöver definitivt inte ha egna prylar med sig, det räcker med intresse) imorgon och som ännu inte anmält sig på info@fjaderlatt.se kan väl göra det. Då får ni en karta över mötesplatsen i retur.

Det ser ut att bli en mycket god uppslutning (succé tycker Martin, men han skall ju alltid ta i) och många intressanta prylar som man inte ser i varje butik. Precis vad vi hoppats.

Ta gärna med mat och dryck. Jag har också en känsla av att varma kläder är att rekommendera om man vill sitta och snacka ett tag. Själv tar jag med min Cocoon-pyjamas :)

Jörgen
 
Sammanställning prylar hittills

Det ser ut att bli bra uppslutning på lättpackarträffen i Frescati imorgon.
Det går fortfarande utmärkt att anmäla sig genom att skicka ett mejl till:
info@fjaderlatt.se. Då får ni också en karta. Det är på intet sätt nödvändigt att ha med utrustning för att komma.

Här kommer en kort, ej fullständig, sammanställning av vad deltagarna kommer att ha med sig:

The One - Solotarptält i Spinnakerväv vägandes under halvkilot med myggnät
Contrail - Solotarptält
Cocoon - Lätta förstärkningsplagg syntet
Hemsydda ryggsäckar
Torsolite - Litet självupplåsbart liggunderlag
Rocky Goretex - Goretex strumpor
Fjällräven PAK II haklapp - Vindkalapp
Flash dunväst

Tarptent Cloudburst 2 - Tvåpersoners tarptält 1,1kg
Six moon designs Gatewood Cape - Ponchotarptält 1-person - ca 350g
Gossamer Gear Mariposa Plus - 69l(inkl nätfickor) ryggsäck 650g
Gossamer Gear Whisper - 35l superlätt ryggsäck 100g
Bushbuddy - Vedeldat kök
MSR PocketRocket - Gasbrännare - 100g
ITAB Packaway regnjacka

Lunar Duo - Lätt tvåmannatält

Western Mountaineering Ultra Lite sovsäck

Lätt och smidig utrustning för cykebruk (Tarp mm.)

Ryggsäck Haglöfs LIM 55, 1075g, och en brännare (Optimus Crux Lite, 72g).

Ryggsäck Jam 2, sovsäck Marmot hydrogen,

Hemsytt:

Hemsydd termoväst, beställt material från Thru-hiker (Minima vest)
Hemsydd termotröja, beställt material från Thru-hiker (Kennebec med långt blixtlås)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.