ULA Ohm?

Har haft anledning att använda alla mina tre lättviktsryggsäckar i sommar. ULA Ohm är väldigt trevlig och jag instämmer i att meshfickan (där jag har tält och regnkläder) är utmärkt. Den bästa jag använt. Jag använde ju även denna säck på en vintertur i Sarek häromåret. Det jag inte direkt gillar är kompressionsfunktionen i sidorna.

Den sitter bra på min rygg, men min Gossamer Gear Mariposa Plus sitter ännu bättre. Nackdelarna är mindre tålig mesh än ULA Ohm och klenare tyg. Kompressionsfunktionen tycker jag närmast är helt kass, även Ohm är klart bättre.

Golite Jam 2 använde jag på Fjällräven Classic eftersom jag där gick med mindre mat och totalt sett lättare vikt än på turerna med ovan nämnda ryggsäckar. Den har också en överlägset lätthanterlig och bra kompressionsfunktion (är förvånad över att inte fler tillverkare annamat krokarna och öglorna i botten) och är väldigt slitstark. Jag har använt den ganska mycket och på en del långa turer och den står sig väl, med endast ett litet gnaghål på den stora fickan.

Jörgen
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.