Notiser

Reskompis Sällskap på resan

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 3.67 i medelbetyg (6 röster). Visningsalternativ
Gammal 2014-04-10, 10:18
Osynlig Osynlig är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Seam Visa inlägg
Guuttt!!! Men e inte dem också jevligt sällsynta?
Jag försökte få mitt ex intresserad, det gick sådär... Hen följde med några gånger efter viss övertalning, men gillade det nog aldrig riktigt. Tror att det mest var för att göra mig glad. Det var också tvunget vara ganska spektakulärt, typ fjällen. Det var också svårt att få hen engagerad i vad vi skulle hitta på, planeringen låg helt och hållet på mig. Liksom inköp av utrustning.

Men den nuvarande hänger med på allt! Tom planerar själv och har inga krav på bekvämlighet heller. Behövs varken övertalning eller manipulation... Det är toppen!
Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 10:22
friluftsrookie friluftsrookie är inte uppkopplad

Jag träffade min flickvän på nätet, närmare bestämt på happypancake.com . Det tog naturligtvis en tid av meningslöst dejtande med lattedrickande och shoppingfixerade tjejer innan jag hittade rätt. Det tog närmre ett år och oräkneliga dejter, och jag gav upp vid flera tillfällen

Med risk för att vara klyschig, - plötsligt händer det, nu diskuteras de bästa färdvägarna genom Sarek, vid middagen, samt så syr vi egna tarpar och andra utrustningsdetaljer på kvällarna!

Och just det, jag är 31, tjejen är 28, och vi bor i Stockholmsområdet.

Jag tror dock tålamod och internet är bra hjälpmedel. Många tjejer är lite "halv intresserade" av friluftsliv, så om du träffar en sådan så är mitt råd att börja enkelt, typ middag ute i skogen, och sen hem till soffan, för att senare trappa upp till fjällvandringar och överlevnadsträning
Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 20:51
johanniska johanniska är inte uppkopplad

Kanske en av mina bättre trådar, givet statistiken. Jag tror att det grundläggande behovet av gemenskap är viktigt. Vad vi väger in i det varierar. Själv blev jag mycket förvånad över att jag helt plötsligt ville dela allt med någon annan. Kanske tröttnade jag på att prata med mig själv, kanske blev jag väckt ur min dvala, kanske en bit av båda Har redan hunnit omvärdera mitt eget behov. Vad det blir, återstår att se. Jag vill aldrig sluta utvecklas.
Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 09:18
Sam Andersson Sam Andersson är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlig Visa inlägg
Jag försökte få mitt ex intresserad, det gick sådär... Hen följde med några gånger efter viss övertalning, men gillade det nog aldrig riktigt. Tror att det mest var för att göra mig glad. Det var också tvunget vara ganska spektakulärt, typ fjällen. Det var också svårt att få hen engagerad i vad vi skulle hitta på, planeringen låg helt och hållet på mig. Liksom inköp av utrustning.

Men den nuvarande hänger med på allt! Tom planerar själv och har inga krav på bekvämlighet heller. Behövs varken övertalning eller manipulation... Det är toppen!
Sweet! Har (hon) någon tvillingsyster? Haha
Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 10:50
Vickans Vickans är inte uppkopplad

Det här var verkligen rolig läsning (ända tills ni gick lite hårt åt varann).
Man får ha krav. Man får ha höga krav. Ska du störa dig på din partner resten av ditt liv eller ska du vara singel tills du hittar någon du inte stör dig på?
Och jo, man stör sig. För alla är vi olika med olika uppväxt.

Och jo, tjejer tror att det sitter en potentiell mördare bakom varje vindskydd.
Jag vill ge mig ut i skogen själv och vandra men fick tipset av en kille att ändå ta med mig en kompis. Jag har ingen kompis som kan följa med. Vad ska jag göra? 2 av tio jag pratat med har sagt -Klart du ska gå själv! Klart att du inte behöver vara rädd. 2 av 10! Bra statistik, inte.
De har också sagt -Om det är något så ringer du någon som kommer och hämtar dig.
Vem då? Mitt i semestertider är det väl ingen som vill köra omkring och leta efter mig i skogen??

Och jo, skulle jag springa på någon som ska åt samma håll och som undrar om vi ska slå följe, då undrar ju jag vad personen har för baktanke.
Vi är alla fulla av fördomar.

Men nej, jag önskar att det inte var så.
Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 11:32
joanna joanna är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Vickans Visa inlägg
(...) Vad ska jag göra? 2 av tio jag pratat med har sagt -Klart du ska gå själv! Klart att du inte behöver vara rädd. 2 av 10! (...)
Men nej, jag önskar att det inte var så.
Jag får väl bättra på din statistik till 3/11 . Tänk såhär: den säger mer om dem som uttalat sig, än om verkligheten.
Ger tjejer efter för den sortens verklighetsuppfattning och lämnar det gemensamma rummet, riskerar den att bli självuppfyllande.

(skrivet av en som vandrat och liftat ensam i en väldig massa länder)
Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 13:34
Vickans Vickans är inte uppkopplad

Tack! Nu tänker jag inte vara rädd längre utan börja planera min semester!
Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 15:04
salgo601 salgo601 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av joanna Visa inlägg
Jag får väl bättra på din statistik till 3/11 . Tänk såhär: den säger mer om dem som uttalat sig, än om verkligheten.
Ger tjejer efter för den sortens verklighetsuppfattning och lämnar det gemensamma rummet, riskerar den att bli självuppfyllande.
Bra skrivet!!!
Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 19:43
salgo601 salgo601 är inte uppkopplad

http://www.nrk.no/ho/ingen-spo ... e-1.11666713

DNT ligger i framkanten igen: Verkar som tura i Norge med grön mössa i påsk är ett tips ;-)

Citat:
Skal du på fjellet i påsken? Husk å ta med grønn lue hvis du er singel, rød lue hvis du er opptatt og oransje eller gul lue hvis du kanskje er åpen for kontakt.

Radioprogram att det är på fjället det sker
http://radio.nrk.no/serie/niti ... 014#t=51m37s
Citat:
Det är ju på fjället det sker.......Folk skall ha det hyggligt då dom är i fjällen..... Väldigt fin arena......
Svara med citat
Gammal 2014-04-20, 09:51
Joakim Ambrosson Joakim Ambrosson är inte uppkopplad

Jag paxar "gröningen"

// Jocke, med grön mössa
Svara med citat
Gammal 2014-04-20, 11:11
tomhylsan tomhylsan är inte uppkopplad

Många våldtäkter, rån och mord sker i skogsområden nära bebyggelse och i stadsparker. Kanske har det skapat myten att naturen i sin helhet, inklusive fjällen, är farlig. En ensam tjej bör undvika att gå själv genom stadsparken på kvällen. I fjällen däremot är det säkert.

Det vore intressant med statistik på våldtäkter, rån och mord i fjällen. Skidanläggningar undantagna. Jag skulle säga att det är väldigt sällsynt.
Svara med citat
Gammal 2014-04-20, 14:32
Ainon Ainon är inte uppkopplad

dubbelpost

Senast redigerad av Ainon den 2014-04-20 klockan 14:45 Anledning: dubbelpost
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:18.

Logga in

Tips!