Kök och brännare värm mat rätt

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-16, 08:38
tiddelipom tiddelipom är inte uppkopplad

Jag har aldrig behövt så lite bensin ... men alkohol för förvärmning (av köket!) har jag haft i en liten fickplunta. Finns billiga av både aluminium och stål. Borde fungera för bensin också. Lättpackad till formen :-) och oöm.

Svara med citat
Gammal 2018-12-21, 11:32
Kommer inte på något bra Kommer inte på något bra är inte uppkopplad

Mycket liten

Zippo har en canister som är något jag vill ha men inte kommit till skott ännu. Den räcker för fylla en Zippo tändare en gång. För liten för dig.
Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 21:04
xxargs xxargs är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lischke Visa inlägg
Gripens kemiskt rena bensin kommer i en liten flaska. Skulle den bensinen funka? Sedan när den är slut kan du säkert fylla flaskan igen på något sätt.
flaskan är utmärkt för mindre mängder (150 ml?) och det är samma kemiska rena bensin (läs heptan) som man köper på enliterflaska i målarbodar/gubbdagis.

tror det inte är någon bekymmer att förvara akylatbensin (aka gräsklipparbensin) i dessa heller.
Svara med citat
Gammal 2018-12-23, 23:03
Brune Brune är inte uppkopplad

Nu har trådskaparen inte varit inloggad på 12 år-
Jag köper heptan på 1-literflaska på Bauhaus. Mycket billigare (samma fabrikat) mot färgaffären som ligger granne med Bauhaus.

Bauhaus har 125 ml
https://www.bauhaus.se/bensin- ... -125-ml.html
Fast literpriset på den lilla flaska är drygt 4 ggr större än då man köper 1 liter. Men vill man ha flaskan, som nog är påfyllbar så skulle jag inte tveka.

Men man ska inte ha för långt till affären. Idag och i går skulle sista kilometern till Bauhaus där jag bor nog ta 30-50 minuter med bil/buss. Cykel (dubbdäck) är lämplig när så många ska handa samtidigt.

Per
Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 11:22
seobserver seobserver är inte uppkopplad

Glasflaskor finns från 2 ml och uppåt. För veckoändsbruk har jag en 1/3 l metallflaska som omväxlande haft bensin, fotogen och sprit i sig.

Små Gripenflaskor tappar med åren sitt mjukmedel och blir hårda och sköra.

Bränslet köper jag på dunk.

Invärtesbruket sköter jag med andra flaskor.

go Jul
Svara med citat
Gammal 2018-12-24, 11:59
shiloh shiloh är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lischke Visa inlägg
Gripens kemiskt rena bensin kommer i en liten flaska. Skulle den bensinen funka? Sedan när den är slut kan du säkert fylla flaskan igen på något sätt.
Jag använder denna flaska jag med. Förvarar iof bara tenol till förvärmning av omnifueln i den.
Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 09:33
silenhag silenhag är inte uppkopplad

Till Tenol och förvärmning använder jag flaska från biltema, låsolja 50 ml (19:90). Precisionsdoseringstut, dryg att dosera. Räcker till säkert 10 förvärmningar. Och tack vare den långa tuten upplever jag att den inte kan brinna in i flaskan. Och 100% tät skruvkork som man kan lita på.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:41.

Logga in