Kök och brännare värm mat rätt

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2018-09-13, 18:46
Skavsaar Skavsaar är inte uppkopplad

Stort tack för den tid du tog dig att lägga ut orden, xxargs!

En bit Wettex-trasa låter ju som en prisvärd väg att gå. Som sagt gillar jag köket och det fungerar bättre på bensin än fotogen (för mig och mitt kök, verkar kunna variera en del bland individer), så det är helt klart värt ett försök. Jag återkommer i ämnet.

Tack åter igen.

PS. xxargs var något jag använde innan jag sent omsider upptäckte Python.
Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 18:53
Nordiska Motorcyklister Nordiska Motorcyklister är inte uppkopplad

Jag hade börjat att reklamera INNAN jag började mecka & göra egna patentlösningar, för mitt andra var avsevärt bättre & om de blir synbara märken av meckandet brukar de vara ovilliga att byta.
Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 05:15
xxargs xxargs är inte uppkopplad

Meka isär gör man väl ändå för att lära sig köket, man skall kunna rensa den om man tex. får oren bränsle eller i stark kyla ta bort filter i bränslevägen som blir helt täta för att bränslet paraffinerar och täpper igen alla porer i filtrerna.

Dom enda köksprodukterna man inte behöver plocka isär är rena campinggasol-produkterna just för att bränslet är så rent och destillerar sig ännu renare per automatik under användning - så fort man försöker med flytbränsle så är risken för igensättning flera magnituder högre och med tyngre bränslen sotning och koksning i de hetare delarna legio och därmed måste man kunna rensa...

(man bör meka isär också för att veta att man faktiskt får loss med dom verktygen man har med sig sedan... - för det kan sitta så in i norden och behöver kraftigare grejor första gången man lossar)

Det är bara att se alla dieslar som blir stående efter vägen kort efter färjan kalla vinterdagar för att bilarna hade europeisk diesel i tanken... - det hjälper inte ens med rejäla filterytor som dieselbilar har per automatik när det paraffinerar sig

Sedan kan man alltid diskutera varför filtret inte finns redan, om det missats vid tillverkning eller att det inte går att få in någon alls för man ansett att den inte behövdes med dom slangarna de designades med - men efter tiden använder man mer fjädrande slangar från annan leverantör och det blev plötligt ett problem man inte räknat med.

När man tillverkar i batch på kina efter en spec. av utvecklare som kanske inte ens finns kvar i företaget längre så kan det bli så här - ganska ofta dessutom... och blir gärna så när stora konsortier köper mindre företag och allt sprids för vinden då allt för många i företagsledningar tror att så länge de har 'receptet' så är det säkert och det är bara att duplicera... har sett det själv på liknande scenario inom företag som håller på med telekommunikation...

Dom lär sig aldrig att mycket av kunskaperna för lyckad produkt sitter i huvudena på folk och aldrig har skrivits ned eller inte går att skriva ned utan beroende av yrkesskicklighet inom det man gör.

---

Och som sagt, något kök hade ett filter just där, men kommer inte ihåg vilket just nu...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:02.

Logga in