• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Hjälp mig att nå mitt stora mål!

Jag behöver hjälp. Det är kanske några som har läst min artikelserie om Funäsfjällens 60 toppar här på Utsidan? Nu har jag bara 7 toppar kvar, men svårighetsgraden är så pass hög att jag inte kan göra topparna ensam.

Mitt mantra har varit sedan länge "om jag inte gör det ensam, gör jag det inte alls". Det har dock aldrig varit mitt mål att göra allt ensam, det har bara oftast blivit så pga omständigheter. Och nu för första gången är detta ett riktigt problem. Om jag inte fixar sällskap för ett par toppar, blir projektet aldrig färdig. Vi kan debattera om jag är feg - gud vet jag har debatterat det med mig själv - men jag tror ändå att det är bara sunt förnuft.

Så jag behöver er hjälp. Finns det någon som har intresse och möjlighet att komma till Funäsfjällen och göra en topptur eller två med mig under sommaren? Det är inte långa turer, man kan nästan göra dem under en helg (fredag kväll till basecamp, lördag topptur, söndag hem). Med en väderreservation - jag har aldrig gjort en 60-topp i busväder och tänker inte börja med det nu!

Viss fjällvana krävs. Det är inte klättring men rejält brant är det. Tidsmässigt pratar vi om juli/augusti, och bara helgerna eftersom jag har svårt att ta ledigt.

Någon som kan hjälpa mig att nå mitt stora mål?
 
Det är Helags V:a och Predikstolen där jag saknar sällskap. Särskilt Predikstolen! Helags V:a vill jag göra sist av alla, för det ger mig en chans att fira med en fin middag på Helags fjällstation. :)

Annars har jag Brattriet & Kattriet som jag gör på samma tur, Haftorsstöten & Grönvålen också på samma tur (båda turer kräver två övernattningar), och så Mittåstötarna som jag tänker göra som dagstur.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...