Utenalle?

Re: Ny Nokia

Jag kollade på Nokias hemsida. Det är ju svårt att säga nåt om fukt- och stöttålighet, när man inte kan hålla mobilen i handen. Är skeptisk till en sak, dock:

.../Xpress-on™-skal upptill och nedtill skyddar mot fukt, damm och stötar/...
.../fyra Xpress-on™-skal som tillbehör/...

Man kan alltså byta skal själv. Det blir väldigt svårt att få packningar (om det finns) att täta mot något mer än just bara fukt. Så robust som R310 är den inte. Byter man sen skal flera gånger så kan det tänkas att fukttåligheten försämras p g a utslitnina infästningar i "kärnan" (d v s det som innehåller elektroniken).

/Håkan
 
Nokia 6250

Jag har en Nokia 6250 som jag haft i drygt 1 år nu. Den är enligt min erfarenhet stryktålig och mycket lämplig som "skridskotelefon". Den ska klara 0,5 m vattendjup i 1 minut, dvs plurrningssäker. Och detta "testade" jag för tre veckor sedan. Den klarade det utan några som helst problem. Den är också lite dyr (men jag har inte betalt den själv ;-)).
 
8110

Hmm finns ju en del telefoner som är vattenskuddade, men tyvärr är de sammtidigt väldigt klumpiga.. Jag har en Nokia 8110, liten och smidig och på det sättet lättare att skydda fån vatten m.m :)
 
Batterier till Ericsson R310, R250 Pro

"Ericsson original batterier" till R310, R250 Pro utgår i Clas Ohlsons sortiment (kanske också från Ericsson) och säljs nu med 50 % rabatt. Men även med halva priset är "original batterierna" dyra, men till R250 Pro kanske det inte finns några alternativa tillverkare.

Per Brune
 
Jag har en R310 som funkar jättebra. Har haft den i över ett år och alla gummilister sitter kvar. Liserna har blitt lite slitna i hörnen, som suddgummi ungefär, men det är bara charmigt.

Var patriot och köp Ericsson om ni ska köpa ny. De gör bra telefoner äver om de inte alltid är lika snygga som Nokia.

[Ändrat av didg 2002-02-06 kl 13:49]
 
Skicka tillbaks den!

Hej på dej!

Jag har haft liknande problem med min telefon, men fått bra stöd av Ericsson. Jag gick tillbaks till stället där jag köpte den och sa till dem att den gått sönder, och de skickade den till servicecentret och jag fick en ny! Tycker att du ska prova att göra likadant!
 
Kastantenn?

För mig brukar det oftast vara mottagningen som inte funkar. Jag har en gammal Ericsson med extra antennuttag på baksidan. Någon som vet var man får tag på en antenn som passar?

(Träffade föresten en man som ringde hem från Tarfala med Telia abonemang och extra antenn på ett par meter)
 
Det bidde en Siemens till slut...

eftersom mitt förtroende för Ericsson är inte så stort (känner för många som fått glapproblem inkl. mig själv).

Om ME45 kan man säga att det är en fördel att min arbetstid går åt till att skapa användarvänliga apparater, förbättringspotentialen är enorm i menysystemet.

Men det är en första klassens leksak, på samma sätt som mion HP48 miniräknare som också kräver en nerd-ingenjör för att användas!

Återkommer med en recension när den använts mer än en dag.

/A
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.