Skyllmarks Röd

Jag tänker köpa nya skridskor och har tittat på Skyllmarks Röd som finns i 42 och 47 cm längd. Jag är osäker på vilken längd jag ska välja. Jag är 176-177 cm lång, väger 65 kg och har skostorlek 43. Någon som har idéer om detta?
 
Jag håller med, 47cm ska du ha.
Tycker att 42cm blir dessutom för kort om du har skostorlek 43, om du inte flytter bindningen längst fram (den sitter i "andra hålet" framifrån vid leverans).
 
Varför inte köra ett par 42:eek:r. Jag har 47:eek:r men till skillnad mot dig väger jag 100 kg, är 189 cm och har skostorlek 45. Den röda är ju en "trubbnos". Vill du ha längre skenor så välj Skyllermark Blå.
 
Välj inte för långa

Jag har Pikmakarn Svart 48cm och har åkt över 100 mil med dem och de funkar riktigt bra
Lite smalare skena än Skyllermarks Röd så dom är lite snabbare och så håller de skärpan bättre Justeringen i sidled är samma
Men jag ångrar att jag inte tog 43cm Fick prova dem och de kändes bättre
Lägre vikt Lättare att göra översteg Mera "hanterliga"
 
Jag ska köpa nya skridskor nu och undrar om någon vet vart man kan få tag i Skyllermarks röda? Verkar smått omöjligt.

Står mellan de och pikmarkarn svart men kan inte bestämma vilken dock, kanske löser av sig självt om bara en går att få tag i.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...