Kloten

Det ni beskriver som nyforskojorna ser ut som en av stugorna som vi byggde för ett levande rollspel en väldans massa år sedan. En större timrad stuga och ett handfull mindre. Tyvärr är det ingen som sköter om dem längre, så allt kommer rivas och arrendet sägas upp. Men det är iaf ideellt byggt av en liten förening i Ludvika. Ingen av oss hade timrat innan så det är tufft att de fortfarande står upp hur som helst. 🙂 Brukar vara upp och titta till dem någon gång per år och just småstugorna är i riktigt dåligt skick. Men så ni vet så är de inte byggda för att agera husrum åt vandrare och inget som underhålls av oss längre. Därför ska de tyvärr också rivas.

Tack för den infon. Jag har funderat mycket över de stugorna. Vem har byggt dem osv. Jag har sökt på nätet utan resultat. Min teori har varit att det är något som använts av scouter. Men då fick jag svar på det. Utsidan när den är som bäst!
Du kommer inte håg hur många år sedan husen byggdes?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bomaye Varg i kloten Vandringsleder 10
MikaelHassel Vandra i Kloten, varg?? Vandringsleder 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...