Au Vieux Campeur

Kom hem från Paris igår, och efter frågor i tidigare tråd (Drömbutiken), så skulle jag jämföra lite priser på Au Vieux Campeur (Den Gamle Camparen) i Paris, jämfört med här hemma...

Well, det var ett imponerande gäng butiker! Ägnade minst en timme att promenera runt mellan alla småbutiker, som var och en riktat sig in på diverse områden (bl.a. klättring, löpning, skor, damkläder, herrkläder, skidor, huvudbonader, m.m.). Det skulle nog inte varit så lätt för detta bolag att köpa en hel stor fastighet/tomt i de kvarteren å bygga en stor affär, därför tror jag att de valt lösningen med flera småbutiker utspridda över några kvarter.

Priserna, ja... Har inte så där jätte bra koll på vad saker kostar här hemma (mest bara ryggsäckar å div. multisportprylar), å jag lyckades få med en katalog hem (tjock). Däremot upptäckte jag senare att jag tog del två av två, alltså fick jag bara med klätterutrustning, lite ryggsäckar, några kläder å skor...

Någon som undrar över något speciellt pris kan väl antingen be mig kolla upp om den finns med i min katalog, eller så får ni kolla på: http://www.auvieuxcampeur.fr

/Danne - Kände att det här blev lite virrigt nu...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.