Vad har hänt med Tierra?

Faktum kvarstår; vi sitter alla här och diskuterar tierra. skulle vi ha gjort det om inte ola varit sponsrad av de samma?
Vad gäller kvaliten kan jag påstå att de har en av den absolut bästa på markknaden. mina skalkläder har använts i c:a 12år, och en himalayaexpedition, och det är inte en skråma på dem, de har inte ens bleknat i färgen.vidare har jag även några ryggsäckar med samma ålder och användning, vilka ej heller gått sönder.
 
Everest 92?

Om du refererar till den första Mt Everest expeditionen i början av nittiotalet (el slutet) så måste jag bara påpeka att det var ett tag sedan... Det går inte att leva på gamla meriter hur länge som helst. Förövrigt så köpte jag en jacka från den togs fram av/till den expeditionen och den var riktigt usel. Dåligt material, passform och konstruktion. Så inte var det så mycket bättre förr. Ett antal kompisar köpte Tierrakläder på den tiden och samtliga plagg var av medelmåttig kvalitet.
 
En liten varumärkesanalys

vi sitter alla här och diskuterar tierra. skulle vi ha gjort det om inte ola varit sponsrad av de samma?

Tveklöst.
Tierras styrka som varumärke ligger inte i lyckade(?) sponsringsprojekt, utan för att man lyckades bli ett ganska smalt märke för "de som visste", till ett pris som dessutom låg under de andra märkena för. Det var helt enkelt tuffare och mer insatt att ha Tierragrejer än att ha svennegrejer som TNF, Peak eller Haglöfs. Även om det ju aldrig var värstinggrejer.

Men nu slåss man på samma arena som de andra, och märken för "de som vet" finner man inte hos de stora återförsäljarna (där Tierra nu finns), utan på Internet eller mindre importörer.

Alla vill ju vara speciella, men det är ingen idé att vara speciell om ingen annan, som också är speciell och insatt, ser det. Och om alla är speciella är ingen speciell. Den knivseggen balanserar Tierra på just nu.
 
Jag menade att de gjorde kläder av bra kvalitet för 10 år sedan och gör ej sämre idag.
Tierra har kanske blivit lite för mycket "det där märket för proffsen" som många amatörer och frilufsare köper för att vara något extra själva. men det handlar ju faktiskt om att förknippas med de som medverkar i expeditioner och dylikt. än tycker jag tierra håller måttet som ett bättre märke för de erfarna även om många köper det för syns skull.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Farbrorvattenmelon Vad har hänt med "Vad har hänt med Addnature"-tråden? Butiker och leverantörer 9
pelka Vad har hänt Fritidskompaniet.se Butiker och leverantörer 1
granbom Vad har hänt med A-one? Butiker och leverantörer 1
AnteÅ XXL har tappat en kund... Butiker och leverantörer 26
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 6
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
UteMats Outnorth har läckt epostadress? Butiker och leverantörer 66
GustavOh Har outnorth slutat med klätterprylar? Butiker och leverantörer 4
Glännman Friluftsland - någon som har erfarenhet? Butiker och leverantörer 6
kjpil Aldrig mer handla Arcteryx, de har sämre kundservice än försäkringskassan! Butiker och leverantörer 24
smux Team Sportia har ansökt om rekonstruktion Butiker och leverantörer 0
Daniel_75 Någon som har erfarenheter av www.outdoortrekking2010.de Butiker och leverantörer 8
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
peter1959 Uteliv har öppnat i Norrköping Butiker och leverantörer 3
thureb Globetrotter har ingen butik i Munchen Butiker och leverantörer 25
osli73 Har någon provat Cabela's (www.cabelas.com)? Butiker och leverantörer 1
carpe.diem Myggmedlet MK 19 - har det börjat säljas än? Butiker och leverantörer 0
eaglerock Varför har inte Hilleberg blivit billigare? Butiker och leverantörer 119
lagrave Brist på ansvar hos Arcteryx/Tierra Butiker och leverantörer 44
Nalta_eljest Tierra Butiker och leverantörer 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.