Dåligt Lundhags

I ca tre veckor har jag försökt att komma in på Lunhags svenska hemsida men den är stängd för ombyggnad. Anledningen, enligt Lundhags, är att de byter ut hela sitt sortiment. Man blir sugen att ta reda på mer om deras nya utökade sortiment men istället möts man av en sida som hänvisar till deras engelska sida.
Jag tycker att Lundhags är otroligt dåliga när de inte kan förbereda hemsidan så att den inte behöver ligga nere så länge. Vad har de för framförhållning egentligen? Undra om deras butik också är stängd på grund av nytt sortiment ;)
Det gäller även Almgrens sida vilket nästan är värre eftersom långfärdsskridskosäsongen börjar nu.
Det är synd när en leverantör behandlar sina kunder på detta sättet. Jag tycker att Lundhags gör bra grejer men finner jag ingen info om prylarna på nätet kanske jag väljer ett annat fabrikat. Det gäller nog inte bara mig!
/Henrik
 
Beställ katalogen...

Du kan iallafall beställa deras katalog. Den kommer snabbt och innehåller alla nyheter. Sortimentet har utökats med mer tekniskt avancerade plagg. Själv är jag litet nyfiken på deras Epickläder sedan jag traskat omkring i Klättermusens testanorak i en månad... :)
 
Det är ju inte deras hemsida du skall ha på fötterna (eller på kroppen). Om företag överhuvudtaget väljer att ha hemsida eller ej varierar ju. I de allra flesta fall är en katalog betydligt bättre än en hemsida (förutom att katalogenh inte alltid är tillgänglig). Att välja tillverkare efter vem som har flashigast hemsida tror jag inte fungerar så bra i längden.
 
hdn; sa:
Det är synd när en leverantör behandlar sina kunder på detta sättet. Jag tycker att Lundhags gör bra grejer men finner jag ingen info om prylarna på nätet kanske jag väljer ett annat fabrikat. Det gäller nog inte bara mig!
/Henrik

Det är synd om dig att deras hemsida är nere just nu. Nu är det ju så att deras engelska site är tillgänglig och deras svenska kunder kan nog engelska. Så jag ser inte riktigt problemet.

Hur klarade sig mänskligheten innan det fanns svenskspråkiga webbsidor? Vad gjorde man? Fanns det kanske speciella pappersversioner med information, eller kanske till och med speciella ställen man kunde gå till för att få information? Hur klarade sig mänskligheten.
 
chralm; sa:
Hur klarade sig mänskligheten innan det fanns svenskspråkiga webbsidor? Vad gjorde man? Fanns det kanske speciella pappersversioner med information, eller kanske till och med speciella ställen man kunde gå till för att få information? Hur klarade sig mänskligheten.

Nu håller jag med dig i stort men... Har ett företag gått ut med att de tillhandahåller en tjänst med vissa egenskaper och dessa inte fungerar så måsta man väl få tycka att det är dålig service..

Sedan så finns det många onödiga saker vi lärt oss att leva med, vi blir ju bekvämare och bekvämare för varje dag som går... Så lite hälsosamt teknikmotstånd skadar oss nog inte. ;)

Man kan kanske undra ifall informationen om Lundhags bristande webteknik hör hemma i forumet eller som en recension i recensionsbanken....
 
Kurt. Nej det är inte deras hemsida jag skall ha på mig och jag väljer aldrig utrustning efter hur fabrikantens hemsida ser ut. En onödigt korkad kommentar från din sida :(. Jag tycker dock att man numer kan kräva att en tillverkare har sitt sortiment på nätet. Jag har förståelse att vissa små tillverkare inte har resurser att finnas på nätet men Lundhags som har stora ambitioner med sina produkter inte finns online är anmärkningsvärt!

Christian. Jodå, jag kan läsa och förstå engelska men jag tycker att en svensk tillverkare ska ha en svenskspråkig version av sin hemsida. Lundhags hade det tidigare. Jag tror att alla andra svenska tillverkare har det.
Kataloger är bra men ibland vill jag ha reda på fakta snabbt från tillverkare vars katalog jag saknar. Att beställa katalogen tar trots allt några dagar. Det vore bra om man kunde ladda hem katalogen i PDF-format från hemsidan.

Numer har jag deras katalog hemma och jag har fått reda på det jag sökte. Mitt liv raseras inte av att en hemsida saknas men i dagens samhälle har jag vant mig att få reda på fakta blixtsnabbt.

Mvh Henrik
 
Finns en hemsida så ska den inte ligga nere i 3 veckor. Från en så stor tillverkare har man rätt att förvänta sig bättre service än så.
Sedvanliga spydigheter från Klager. Trist.
 
Brunte; sa:
Finns en hemsida så ska den inte ligga nere i 3 veckor. Från en så stor tillverkare har man rätt att förvänta sig bättre service än så.
Sedvanliga spydigheter från Klager. Trist.

Jag har tidigare i tråden förmedlat min åsikt i det hela.. Vidare så tycker jag man skall se bortom Klagers ibland bitska ton så brukar han alltid stoppa in något i inläggen som de flesta har glädje av.
 
Brunte; sa:
En bitsk ton är onödig och felplacerad i ett sådant här forum. Så mycket trevligare om alla är trevliga...

Javisst är det, men mäniskan fungerar inte så. Man måste få uttrycka sina känslor. Sålänge det inte handlar om personangrepp eller dylikt så måste man få uttrycka vad man tycker.

mvh Christian, som börjar tycka den här diskussionen hamnar väl snett i förhållande till ärenderaden.
 
chralm; sa:
Javisst är det, men mäniskan fungerar inte så. Man måste få uttrycka sina känslor.

Inte på andras bekostnad! Att oprovocerat vara spydig och ironisera över inlägg som folk har gjort i all vänlighet tycker jag inte är acceptabelt. Något som Klager har sysslat med i åratal.
 
Brunte; sa:
Inte på andras bekostnad! Att oprovocerat vara spydig och ironisera över inlägg som folk har gjort i all vänlighet tycker jag inte är acceptabelt. Något som Klager har sysslat med i åratal.

I den här tråden hittar jag bara ett inlägg av honomn, och inget att anmärka i det inlägget.

En genomgång visar att jag möjligen var ironisk, du reagerade på klager (av gammal vana?) och Henrik kallade Klager för korkad. Så jag tror inte att det direkt är klager som är boven i just detta drama.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.