Friluftsbolaget = Naturkompaniet

Friluftsbolaget + Naturkompaniet = sant!

Kikade in på http://www.naturkompaniet.se (verkar dock inte funka just nu... ;) ) och http://www.friluftsbolaget.se och fick då se:

"
Bröllop!

Vigsel äger rum mellan
Naturkompaniet
och
Friluftsbolaget
som nu antar namnet Naturkompaniet

Brudnäbbar är de 28 butikerna över hela Sverige. Bland gästerna finns bl.a Fjällräven, Tierra, Primus, The North Face, Arc`teryx, Leatherman, Garmin, Patagonia, Haglöfs, Garmont, Lundhags, Meindl, Norrøna, Trangia, Silva, Hilleberg och Eagle Creek.
Bröllopsakten bevittnas av Sveriges friluftsmänniskor som har insikten att lyckliga förhållanden bygger mer på trygga kärnvärden än på glättig yta.



Äntligen har det hänt. Naturkompaniet och Friluftsbolaget gör gemensam sak och förenas under det gemensamma namnet Naturkompaniet. Det verkligt intressanta är dock framtiden och det tydligt uttalade löftet; att med bred kunskap, noga utvalda produkter och med ett genuint intresse för friluftsliv skapa en levande butik."

Verkar ju bli lättare för oss konsumenter, bara att hoppas att Fenix Outdoor inser att alla butikerna inte kan vara lika dana, utan att varje butik måste få ha kvar sina specialiteter. M.a.o. Inte 28 Fjällräven-shoppar runt om i landet!

/ Nicke
 
Hoppas du får rätt, tyvärr är väl inte andra marknader som domineras av få stora aktörer (exempelvis sjukvården, dagligvaruhandeln och bensinhandeln) direkt kända för att direkt främja kunderna. Dessa marknader kännetecknas snarare av arrogans och kundförakt.

Länge leve fri konkurrens !!!

/Johan
 
Tråkigt att den enda brudnäbben man får träffa på webben är Fjällräven. Personligen har jag en crush på Patagonia och Arcteryx. Jag hade hellre minglat med dem på bröllopsfesten. Men så är det väl när pappa bestämmer.
 
Elmfeldt; sa:
Personligen har jag en crush på Patagonia och Arcteryx. Jag hade hellre minglat med dem på bröllopsfesten. Men så är det väl när pappa bestämmer.

Instämmer med föregående talare!
beerdrink.gif


Dock har jag själv en liten "crush" på Garmin och Hilleberg också som jag gärna skulle vilja "umgås närmare med"...

/ Nicke

PS. konstigt att inte Optimus står med bland gästerna, ska de sluta med dem igen måntro??? DS.
 
Det enda som är bra med detta är att man slipper blanda ihop Utenaturkompanietbolagetfriluftsmagasinet.
Nu finns bara Naturkompaniet (vilket ju alltid varit det starkaste varumärket av de två).
Annars ser jag inga som helst fördelar med ett monopol, som dessutom styrs av det tyskgubbiga Fjällräven. Känns ungefär som om Lada skulle skaffa monopol på bilförsäljning.

Men jag kan ju ha fel. Då får ni slå mig i huvet med en gummikyckling.

PS. Optimus har väl bara funnits på de ställen där butikspersonalen har varit starka nog att värdera kunderna högre än Åke Nordin?
 
Nordesjo; sa:
Det enda som är bra med detta är att man slipper blanda ihop Utenaturkompanietbolagetfriluftsmagasinet.
Annars ser jag inga som helst fördelar med ett monopol, som dessutom styrs av det tyskgubbiga Fjällräven.
Jag håller helt med dig!

Men jag kan ju ha fel. Då får ni slå mig i huvet med en gummikyckling.
Åh nej, det ska väl inte behövas, då kanske jag också blir slagen! ;)

PS. Optimus har väl bara funnits på de ställen där butikspersonalen har varit starka nog att värdera kunderna högre än Åke Nordin?
Det är möjligt att det är så, han verkar inte tänka så mycket på kunderna i alla fall (tråkigt men sant), utan snarast på försäljningen.

/ Nicke
 
"Det är väl bara en tidsfråga innan någon surnar till och startar en liten uppstickare i sthlm."

Jepp. Det finns ju redan några (Sportkompaniet Tip Top, KG Jonsson). Vi Stockholmare klarar oss alltid eftersom det finns plats för små uppstickare.
Det är värre med alla små och medelstora städer, där likriktningen bara blir värre och värre.
 
Nya butiken

Kikade in på Naturkompaniets nya hemsida och snabbsurfade mig genom butiken. Mmmmmm, jättekul. Vilket utbud! Man kan välja mellan Fjällräven, Primus, Tierra och så en och annan Haglöfs på ett ungefär. Det enda som förvånade mig lite var att Norröna faktiskt hade med så många produkter. Nå´n som vet om Fenix redan äger Norröna eller om det bara är nästa kandidat. ;)

För övrigt tycker jag Sportkompaniet i STHLM är en toppenbutik. Tänk att en sådan butik kan vara så mycket bättre en de fem Naturkompanier/Friluftsbolag som jag också har att välja på.

/Tjoflöjt
H
 
Re: Nya butiken

Henke; sa:
K
För övrigt tycker jag Sportkompaniet i STHLM är en toppenbutik. Tänk att en sådan butik kan vara så mycket bättre en de fem Naturkompanier/Friluftsbolag som jag också har att välja på.

/Tjoflöjt
H

Jag blir så trött på dessa stora affärskedjor. Nu har väl Naturbolaget eller vad dom heter tre st affärer i Göteborg med 200 meters avstånd. Men inte blir utbudet bättre av det. Alla saluför nästan samma saker till och till samma pris. Jag kommer att försöka handla mer och mer på webben i fortsättningen. Man får ju ändå beställa i affärerna för att dom inte vill hålla lager. Då kan man lika gärna få det levererat till dörren istället.

Hans
 
Re: Re: Nya butiken

Jag blir så trött på dessa stora affärskedjor. Nu har väl Naturbolaget eller vad dom heter tre st affärer i Göteborg med 200 meters avstånd. Men inte blir utbudet bättre av det. Alla saluför nästan samma saker till och till samma pris. Jag kommer att försöka handla mer och mer på webben i fortsättningen. Man får ju ändå beställa i affärerna för att dom inte vill hålla lager. Då kan man lika gärna få det levererat till dörren istället.

Hans [/QUOTE]

Håller med, var ute idag och kollade det som förut var en rolig runda har blivit en standard uplevelse. Tycker Femmans sport fortfarande håller måttet men Naturkompaniet, tack bara i nödfall.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12
MikkeK Friluftsbolaget = Fjällräven Butiker och leverantörer 3
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Bomaye Dålig service naturkompaniet Butiker och leverantörer 77
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.