Släng ut Regatta!

Jag tycker de skriver för dåliga inlägg, utan poänger, som bara är tänkt som reklam. Jag blir bara förbannad.

/H
(tf forumhitler)
 
Nänu får jag skärpa mig...

eller inte. Fick just ett svar per mail av Regattan där vederbörande ber så hemskt mycket om ursäkt. Han/hon försökte bara svara på ett inlägg och inte alls spamma eller nå´t sånt. Jag fattade inte det (i och med att vederbörande startade en ny tråd istället för att svara i tråden) och tog i som ovan. Kanske jag helt enkelt har ätit för mycket av det som våra finska grannar numera äter och bara ska försöka hålla mig tyst.

Eller så är det inte alls så utan som jag trodde först
/H
(på ett väldigt konstigt humör idag)
 

clindh

Forumvärd
Regatta

Regatta är kända sedan länge för att tolka forumreglerna lite "friare" än andra... Jag tror dock de fattar att det slår tillbaka på dem själva om folk blir förbannade på inläggen de skriver på det där sättet. Vi hoppas på bättring.

Vi försöker ju hålla koll och raderar inlägg av ren kommersiell natur. Det står tydligt i reglerna (Se "Vanliga frågor", #2) vad som gäller. Vill man annonsera sitt företag går det så bra så att ringa oss och tex köpa sig en fin annonsbanner i kanten.
 
Tänk efter före!

Jag tycker det är sunt att tänka litet på vad ökad konkurrens kunde åstadkomma för oss "prylkonsumenter".
Flera aktörer på prylmarknaden borde ju rimligen leda till sänkta priser, höjd service och att säljarna börjar erbjuda oss frilufsare mer ändamålsenlig utrustning (för att över huvud taget få nånting sålt).

Så behöver det inte alltid vara.

Tydligen kryllar nu också denna nisch av profithungriga lycksökare. Visst är friluftsliv ett vackert och naturnära sätt att bli rik på?! Att Regatta så vänligt och elegant erbjuder oss sina tjänster är inte ett uttryck för en stor och ofattbar godhet. De vill tjäna pengar.Ju flera lokala tillverkare som tvingas slå igen desto större kvantiteter kan Regatta sälja. Det enda sättet (som jag kan se det) att garantera en sund utveckling är att "mota Olle i grind". Slå inte undan benen på era lokala tillverkare genom att urskiljningslöst söka efter det billigaste alternativet.

Gynna nordiskt företagande och produktutveckling. Köp inhemskt och ge saklig feedback på tillverkarnas produkter. Vi kan få bättre friluftsprodukter billigare, samtidigt som vi håller håller liv i de lokala företagen.
 
Regattas svar...

Att personerna på detta företag ber om ursäkt eller kommer med svepskäl är inget nytt, det har gjorts förr... De borde ha lärt sig redan förra gången detta skedde, då också med lite halvlama ursäkter som följd, så bli inte lurad av deras ursäkter!
 
Mailspam!

Fick också ett s.k. svar från regatta på ett av mina inlägg. Mailet innehöll inte svar på frågan utan bara reklam, uppenbarligen var graden av reklam så hög att inte ens regatta ville lägga in det i forumet.
Jag skrev ett svar på mailet och påpekade detta och avsade mig fortsatt spammande. Regattas svar på det mailet innehöll en hel del ohövligheter. Bland annat ifrågasattes min läskunnighet eftersom jag tolkat mailet som reklam och inte det informativa svar på min fråga som regatta hävda att det var.
Att jag inte ens kommer att titta åt deras produkter när jag funderar på att köpa något behöver väl knappast sägas.

En liten undran: Varför skriver man inlägg på engelska i ett svenskt forum?
 
Därför att man inte har informationen på svenska

Informationen som de har skrivit in i forumet är ju av ren säljkaraktär och inget annat. Jag slår vad om att vi kan hitta samma text på deras hemsida!
 
Tur!?!

att du inte är en norsk varg...

...och apropå Kellys hjältars inlägg så kan jag säga att informationen... inte går att finna på deras hemsida heller så nu behöver ni inte gå in där och titta heller.

Simma lugnt!
/H
 
Jag fick ännu ett rekalmmeddelande :(

Efter ännu ett reklam-spam-mail från regatta är jag irriterad. Snart kommer det bli en anmälan till abuse@"min e-postlerantör" Då kan de ju inte skicka mer reklam till mig i alla fall.
Jag tycker att Utsidan.se borde slänga ut regatta för att inte själva bli förknippad med deras reklam-spammande.
Tack för mig!
 
Kläder

Kolla testet på deras kläder här på utsidan.
Ingen höjdare precis.
Billighetskläder till prisets kvallitet.
 
Min Regatta "funktions" T-shirt fungerar bara på kontoret! Den är nog trevlig ersättning för en i bomull -men ut i skogen kommer den inte. Bättre finns!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kent Ask Regatta, seriöst???? Butiker och leverantörer 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.