Lundhags

Har inhandlat endel Lundhagsprylar för en tid sedan. Nu har skorna (xz eller var det zx?) gått upp i en söm (både vänster och höger) och skjortan har visat sig bli missfärgad. Har någon annan haft problem med deras produkter?
/Janne
 
Köpte 2 par byxor för några år sedan-bägge sprack i sömmen i dom "bakre regionerna"...
Däremot verkar deras "ryggor" hålla bättre kvalitet...
 
Har haft deras kängor sedan 1983, utan problem.

Har numera deras ryggsäck samt byxor också (dera sbyxoir har jag haft i 4-5 år, och de fungerar bra.
mvh Christian
 
Skjortor, byxor, ryggor, - Lundhags???

Att Lundhags gör annat än kängor var för mig en stor nyhet - och jag är trots allt uppväxt bara 4 mil ifrån deras skofabrik.

När började dom med annat än skor???
 
Har du bott under en sten?

Har du bott under en sten de senaste åren ;-)

Numera har Lundhags ett brett friluftssortiment med ryggor, byxor, skjortor, flis kläder, Jackor, snöskor mm.

PS
Jag har vid deras reor inhandlat en hel del och än har jag inte märkt något kvalitetsproblem med deras produkter, snarare tvärtom. DS
 
Inga problem alls

Hej
Två par kängor och sambons ryggsäck. Inga kvalitetsproblem alls. Jag har dessutom hört att deras service ska vara lika bra.
Är sugen på ett par byxor också.

//PW
 
Inte under en sten ...

Nej, jag har inte bott under en sten de sista åren, men därimot i Norge i snart 18 år.
Och då kan det kanske vara sån att det fortfarande bara är kängorna från Lundhags sortiment som säljs i norska butiker.

Förövrigt, när jag tänker efter, så vet jag flera stenar som det skulle vara möjligt att bo under, och har också varit inne på tanken, så man vet ju aldrig vad man finner på i framtiden.
 
under en sten

För några år sedan besökte jag en plats där det enligt en sägen skulle ha bott en man under ett stort stenblock. Utrymmet där under var stort och fullt beboligt...så man kan :)
 
Grottan i Femundsmarka

Jag har läst det mesta som är skrivet om Femundsmarka, och i en gammal bok, stog det att läsa om Grottan, som fiskare och skogsvandrare upp igenom alla tider brukt som nattkvarter.
I 1999 hittade jag både den och andra hålor, där det kunde vara möjligt att övernatta. Och tydligtvis var det inte heller så länge sedan den varit i bruk, eftersom det fanns både presenningar och plastbyttor där.

Det kunde nog vara spännande och roligt för en natt eller två, men i längden tror jag nog komforten blir bättre i mitt nya Nallo 3 GT.
 
Ingen är perfekt

Köpte ett par Lundhagskängor Professional 2000 Mid. Efter 4 mil var det bara att skicka tillbaka ena kängan som hade börjat att spricka. Hade inte haft kängan 1 månad men det gick inte att få igenom det som en garantireparation. De trodde jag hade dragit en yxa i kängan när jag bara hade vandrat i storblockig terräng.

Köpte en vandringsskjorta med möjlighet att fästa de uppkavlade ärmarna, de hade bra fixat knapphål i ena armen (på slejfen) då tråden hade tagit slut när de sydde andra knapphålet.
Det är inte svårt att sy ett eget knapphål men man räknar ju med att allt ska vara tiptop.

Funderar på att köpa deras ryggsäck V12 men jag vet inte riktigt om jag vågar???
 
Service

Min erfarenhet av Lundhags är att de är mycket tillmötesgående och bra på service med sina produkter.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.