Addnature ?

Någon som handlat av Addnatue? Levererar dom allt som utlovas i tid? Priserna och utbudet är det ju inget fel på!

...Mer än 5 olika portaledges. ...Levereras inom 6 dagar?
 
njau.....

Jag beställde en 0,6 l MSR flaska......den fanns inte i lager vilket jag snabbt fick mail om......jag valde dock att ha kvar min beställning då jag inte hade någon brådska men har nu inte hört något på ganska länge....ska kanske kolla med dem för säkerhetsskull....

/Andreas
 
Jag beställde några klättergrepp att sätta upp på väggen hemma, dom kom inom några dar.
Så då måste jag ju rekomendera!?
 
Addnature insomnat?

Vet någon om Addnature redan har slagit igen? Jag har beställt varor som inte har levererats och de svarar inte på mail!
 
Beställde i alla fall...

Jag startade ju detta inlägg och gjorde till slut en beställning. Några varaor fanns inte i lager och gick inte att beställa, fick besked om detta på mail efter 2 dagar.

Övriga prylar kom 4 dagar senare.

Vet inte om jag ska rekomendera eller inte. bl:a köpte jag BD stegar och priset var ju bra. Stegarna visade sig vara av den äldre modellen. Nu tycker jag att just i det här fallet har det ingen betydelse, men kanske för andra prylar.

Ska ni ha något därifrån, beställ! Kommer prylarna så kommer prylarna... Ni som inte hade hört från dom eller fått svar på mail, prova att ringa.
 
Svar från Addnature

Hej Per och alla andra.

Addnature är, som jag hoppas ni har märkt, inte alls insomnat, utan i högsta grad igång och aktivt. Vår försäljning har under hösten ökat lavinartat, delvis beroende på våra låga priser, men framför allt på grund av vårt stora utbud av produkter som normalt är svåra att få tag på i Sverige. Vi har dock inte möjlighet att hålla alla produkter i eget lager, utan delar av vårt sortiment tar vi direkt från våra leverantörer när vi får en kundbeställning. Normalt har vi max sex dagars leveranstid på hela vårt sortiment (utom hela cyklar), men i vissa fall har produkterna tagit slut hos våra leverantörer, och då kan leveranstiderna bli längre.

Vi jobbar mycket aktivt med vår kundtjänst, och kontaktar normalt alla våra kunder om vi vet att vi kommer få leveransproblem. Jag vill be om ursäkt om vi har missat att göra detta i några fall, det ska normalt inte hända.

Vi är mycket tacksamma för alla tips om hur vi kan förbättra oss. För att kontakta addnature (tips, frågor etc.), skicka ett mail till info@addnature.com eller ring vår kundservice på 08-33 92 00.

/Mathias - Addnature
 
Bra men har inte alltid allt hemma.

Beställde Tnf Expedition shirt och Tnf warmin Shirt men ingen av dem fanns men fick erbjudande om en bra mycket dyrare fleccetröja så jag tycker de sköter sig.
Däremot så tycket jag de kan svara snabbare på mail och ge en information. Problemet som jag ser det när man plockar hem allt eftersom från leverantörer är att det kan vara slut hos leverantören. Speciellt TNF har alltid varit kända för att strula med leveranser.
 
Kallt och mörkt

Min erfarenhet av addnature är inte vidare positiv. Visserligen ska deras kundtjänst ha beröm, de är i mitt tycke mycket trevliga och hjälpsamma.

Men, vad hjälper det när logistiken inte fungerar?

Jag beställde en sovsäck och en pannlampa den 15:e April med utlovad sex dagars leveranstid. När grejerna inte dykt upp den 25:e april mailade jag och undrade var de var. På det mailet fick jag inget svar och ringde därför den 30:e april och frågade hur det stod till. Det visade sig då att addnature faktiskt hade skickat grejerna redan den 23:e april men att de tydligen hamnat helt fel i Postens hantering. Addnature lovade att undersöka saken och höra av sig redan nästa dag. Eftersom första maj är röd dag och "alla" är lediga mailade jag den andra maj addnature igen och frågade vad som var på gång. Jag föreslog att om inte Posten kunde hitta paketet så skulle de reklamera det som försvunnet och skicka nya grejer, en service som är normal i denna situation hos de flesta seriösa företag. De svarade att om Posten inte hittat paketet till dagen därpå skulle de skicka nya grejer. Dagen därpå (3:e maj) fick jag ett meddelande om att Posten ej kunnat finna paketet och att de skulle skicka nya grejer samma dag. De bad också om ursäkt för att det skulle innebära att jag fick vänta ytterligare tre dagar. Nåväl, med så trevlig kundtjänst är tre dagar inget att bråka om.

Idag är det den 13:e maj och jag har fortfarande inte hört eller sett något från addnature. Därför mailade jag dem precis och annullerade min beställning eftersom den nu är så pass förfelad hela idén med att handla grejerna på nätet gått om intet. Det har varit kalla och mörka helger i tältet med gammal slitet sovsäck och utan lampa istället för varma och ljusa med ny säck och med lampa. Hade jag vetat detta innan hade jag gladeligen pungat ut med några extra hundringar för att köpa samma grejer nere på stan. Nu får jag göra det i alla fall men efter nästan en månads onödig väntan.

Det finns många företag som är extremt duktiga på e-handel i Sverige idag. Många renodlade e-handelsföretag och andra som är både fysisk butik och e-handel/postorder. Det som utmärker dem framför alla andra är att logistiken fungerar. Det borde vara en självklarhet för alla som vill idka postorder eller e-handel att A och O är att leverans ska kunna skötas enligt överenskommelse samt att i de undantagsfall logistiken brister ska företaget ha koll på detta och kontakta kunden, inte tvärtom. Det ska nämligen tilläggas att jag inte fick något förseningsmeddelande eller på annat sätt blev kontaktad av addnature angående trasslet med min beställning. ALLA seriösa e-handlare skickar ut ett mail så fort en försening uppstått. Det ger kunden en möjlighet att själv välja om man vill fortsätta att vänta eller avbeställa och handla någon annanstans. Det tycker jag att addnature skulle börja med också.

Markus
 
addnature- snabbt och smidigt för mej

För mej har det funkat bra och de levde i högsta välmåga för några veckor sedan då addnature fanns på utemässan i sollentuna. Jag handlade på platys och la en kompletterande order som kom med posten strax efter och med billigt porto eftersom grejorna tagit slut på mässan.

En annan E-handlare däremot, som numera kursat, hade också problem att leverera så efter 2 månader annulerade jag ordern och nästan samtidigt med konkursen kom varan trots annuleringen. Inte konstigt att de kursade.

/Patrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.