Ge bort rabattkoder-tråden

"Koden VIP ger 25% rabatt på ordinarie pris på Outnorth.se. Gäller till och med den 18 mars."
Jepp, jag fick det SMS:et också. Och vips så är t.ex. Urberg Rapadalen (numera kallat "Urberg 3-Person Tunnel Tent G3") nere på modesta 1796:25 för någon med tältfunderingar inför sin första frilufts-prova-på-sommar...
 
"Koden VIP ger 25% rabatt på ordinarie pris på Outnorth.se. Gäller till och med den 18 mars."

Jepp, jag fick det SMS:et också. Och vips så är t.ex. Urberg Rapadalen (numera kallat "Urberg 3-Person Tunnel Tent G3") nere på modesta 1796:25 för någon med tältfunderingar inför sin första frilufts-prova-på-sommar...

Har du prövat tältet?
Det var det första tält jag någonsin köpte i "mogen ålder". Man kan väl säga att när fästena till staglinan går för att en 7-åring snubblade, då åkte det tillbaka. Ärligt, 1800kr, det är alldeles för dyrt för 2 nätter, bättre & bo på vandrarhem den helgen ;-) Bättre och lägga några spänn om du nu ändå tänker tälta, för detta tältet "ser ut som ett tält, men...".

Man blir bara besviken. För 3-4000kr kan du hitta fina märkestält som är välsydda och du får ungefär hälften minst när du säljer ett kvalitetstält. Vad får du för ett Urberg? En låda folköl kanske...


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 
Är detta tillåtet - är inte dessa personliga baserade på just ditt köpbeteende?

Om inte så tykcer jag det är gränsande till oetiskt, såvida det inte är kampanjer som gäller för alla men brukar inte då kampanjkoden vara typ "vårrea2017"?

Skulle detta bruket bli utbrett kommer ju priserna att höjas och det gynnar inte mig.



/Patrik

Du behöver inte vara orolig, priserna är redan maximala ;-)

Ryggsäck A: Outnorth 2695kr
Ryggsäck A: Ultralightoutdoorgear ca 1595kr (lite beroende på din kurs vid köptillfället).
Inkl. frakt på båda.

Outnorth vill ha 69% mer för samma sak.
Eller, Outnorth måste ge dig en rabattkod på 41% för att lämna samma pris.

I princip det enda som är värt att köpa på Outnorth är Hilleberg. Normalt undantar de alltid Hilleberg, men inte denna gången, så passa på, för vart köper du HB med 25% rabatt?!



Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 
Har du prövat tältet?
Ja, jag äger ett Rapadalen - och är mycket nöjd.
... Det var det första tält jag någonsin köpte i "mogen ålder". Man kan väl säga att när fästena till staglinan går för att en 7-åring snubblade, då åkte det tillbaka. Ärligt, 1800kr, det är alldeles för dyrt för 2 nätter, bättre & bo på vandrarhem den helgen ;-) Bättre och lägga några spänn om du nu ändå tänker tälta, för detta tältet "ser ut som ett tält, men...". Man blir bara besviken. För 3-4000kr kan du hitta fina märkestält som är välsydda och du får ungefär hälften minst när du säljer ett kvalitetstält. Vad får du för ett Urberg? En låda folköl kanske...
Vad positiv och trevlig du låter.

Om jag lät någon av grannarnas småungar springa och snubbla sönder mitt tält - så skulle jag definitivt inte skylla leverantören för skadan / bristen! Jag skulle tillrättavisa ung(jäveln) på ett PK sätt, och sedan reparera skadan. Kostnaden per utnyttjad övernattning för ett 1800 kronors Rapadalen understiger vida kostnaden för såväl vandrarhem som andra tält på marknaden om tältet utnyttjas för normal semestermängd under senvår-sommar-höst av 1 till 2½ personer utan 4-säsongsambitioner. Jag har en kollega som resonerade likadant, när hen på högskolestudentbudget skulle tillbringa en sommarvecka på Norska Hardangervidda med sin livskamrat. De var jättenöjda med tältet, precis som jag är.
 
Ja, jag äger ett Rapadalen - och är mycket nöjd. Vad positiv och trevlig du låter.

Om jag lät någon av grannarnas småungar springa och snubbla sönder mitt tält - så skulle jag definitivt inte skylla leverantören för skadan / bristen! Jag skulle tillrättavisa ung(jäveln) på ett PK sätt, och sedan reparera skadan. Kostnaden per utnyttjad övernattning för ett 1800 kronors Rapadalen understiger vida kostnaden för såväl vandrarhem som andra tält på marknaden om tältet utnyttjas för normal semestermängd under senvår-sommar-höst av 1 till 2½ personer utan 4-säsongsambitioner. Jag har en kollega som resonerade likadant, när hen på högskolestudentbudget skulle tillbringa en sommarvecka på Norska Hardangervidda med sin livskamrat. De var jättenöjda med tältet, precis som jag är.

Om någon snubblar på tältlinan tycker jag normalläget är att tältspiken släpper från marken och inte att linans insfästning går sönder. Nu vet jag inte hur fast tältlinan satt i spikänden men är det normalt nertryckt i marken tycker jag det är ett rimligt krav att linan ska sitt kvar i tältet och spiken släpper från marken.

/Patrik, med halvdyrt tält från mountain hardwear
 
Ja, jag äger ett Rapadalen - och är mycket nöjd. Vad positiv och trevlig du låter.



Om jag lät någon av grannarnas småungar springa och snubbla sönder mitt tält - så skulle jag definitivt inte skylla leverantören för skadan / bristen! Jag skulle tillrättavisa ung(jäveln) på ett PK sätt, och sedan reparera skadan. Kostnaden per utnyttjad övernattning för ett 1800 kronors Rapadalen understiger vida kostnaden för såväl vandrarhem som andra tält på marknaden om tältet utnyttjas för normal semestermängd under senvår-sommar-höst av 1 till 2½ personer utan 4-säsongsambitioner. Jag har en kollega som resonerade likadant, när hen på högskolestudentbudget skulle tillbringa en sommarvecka på Norska Hardangervidda med sin livskamrat. De var jättenöjda med tältet, precis som jag är.

Vad kul, då är bara kvalitén enormt skiftande i produktionen. Nåväl, jag köper hellre ett märkestält för dubbla pengarna; samma kostnad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 
Vad kul, då är bara kvalitén enormt skiftande i produktionen. Nåväl, jag köper hellre ett märkestält för dubbla pengarna; samma kostnad.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Jag har en kollega som säger så här: "Jag har inte råd att köpa billiga grejor, de går bara sönder och så får jag ändå köpa den dyrare kvalitetsprylen senare, då är det billigare att köpa kvalitet direkt".

Men låt användningsområde och din plånbok styra dina köp!

/Patrik
 
TBSPRING17 ger 400 kr rabatt vid köp över 2000 kr på Tindeberg.se. Fjällräven, Hilleberg och Loop är undantagna. Koden är giltig tom den 27 mars.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...