Kan någon mäta sitt (moderna?) trangia åt mig?

Jag lånar tråden.

Jag tänkte modifiera mitt primus gaskök till att passa med trangias spritbrännare, men om jag har tur behöver jag inte modifera alls. hålet i "stativet" är exakt 70mm i mitt primuskök. Passar en trangiaspritbrännare där i? Om någon orkar mäta innan jag beställer så är jag tacksam.
mät gärna hur långt ner den sticker ner mot marken oxå.
Om någon har en lös spritbrännare man vill bli av med så hojta till.
 
Det finns det nog dussintals här... Lägg ut din adress så kan de som bor närmast snigelposta över några stycken...

Det hade ju varit kanon. Skicka ett pm om någon vill avyttra en brännare.
Kostar 89kr för en ny, så de e inte för pengarnas skull.
Gillar mer tanken att begagnat oanvänt kommer till användning.
 
Du behöver inte göra hål för brännarslangen.När jag började med gasbrännare så lade jag helt enkelt slangen under underkanten på nederdelen. Funkar perfekt oavsett vilket underlag köket står på.
 
Jag lånar tråden.

Jag tänkte modifiera mitt primus gaskök till att passa med trangias spritbrännare, men om jag har tur behöver jag inte modifera alls. hålet i "stativet" är exakt 70mm i mitt primuskök. Passar en trangiaspritbrännare där i? Om någon orkar mäta innan jag beställer så är jag tacksam.
mät gärna hur långt ner den sticker ner mot marken oxå.
Om någon har en lös spritbrännare man vill bli av med så hojta till.

Jag lyfter min egen fråga igen.
 
Senast ändrad:
Hullet i mit Trangia 27 er 71mm i diameter, og min Trangia spritbrænder har en diameter på 69,9mm
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...