Frugrottan?

Någon här som har erfarenhet av Frugrottan i Häringe-Hammersta naturreservat, Nynäshamns kommun?
Menar du Frubergsgrottan? I så fall har jag varit där. Det ska finnas lite håligheter här och där men jag firade bara ned i det ca 10 meter djupa "schaktet" och rände omkring där lite innan jag stack upp igen. Inte så spektakulärt tycker jag, men man tar vad man har i Sthlm området.
 
Menar du Frubergsgrottan? I så fall har jag varit där. Det ska finnas lite håligheter här och där men jag firade bara ned i det ca 10 meter djupa "schaktet" och rände omkring där lite innan jag stack upp igen. Inte så spektakulärt tycker jag, men man tar vad man har i Sthlm området.

Ja, det är den jag menar. Jag har varit närheten, tror jag, men inte lyckats hitta ingången.
 
Ok, nu var det ett bra tag sedan men jag vill minnas att man får gå upp och runt och sedan ner mot vägen igen, bakom en liten kulle. Hålet uppenbarar sig då vill jag minnas.
 
frugrottan

http://www.lansstyrelsen.se/stockho...natur/friluftsliv/Haringe-Hammersta_karta.gif

Sen finns det en lite grotta som man inte behöver rep till. Om man har berget till höger och följer vägen tills åkern tar slut och ytterligare en lite bit så finns en spricka som löper rakt upp genom hela berget. När man har gått upp genom sprickan finns en trekantig öppning till vänster vid toppen. Vissa partier är trånga och det finns en del som är ett dropp på ca två meter men man kan komma ut på andra sidan.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...