Jämtlands Grottförening

Jag undrar om det finns personer som skulle vilja vara med att återuppliva Jämtlands Grotttförening?!
Jag har suttit och gått igenom gamla dokument, Karteringar, bilder m.m och fått en riktig nytändning var till Ristafallsgrottorna för ett par veckor sedan, till Fäviksgrottorna idag och ska till Korallgrottan senare i vår..
Har planer på att göra en gräv insats i Bergekalkbrott inom en ganska snar framtid.
Jag tycker det vore roligt om det gick att få till en aktivt förening igen!
 
Skulle vara jätteroligt men jag bor tyvärr nere i Stockholm. Är helt klart påväg härifrån dock, fy fan, vet inte var bara känner det i hela kroppen. Måste härifrån! Både jag och min fru känner likadant..

Kanske till jämtland?

Hör av mig isåfall. Diggar grottkrypning hårt! =)
 
Kanske jag kan hjälpa till?

Låter sjukt spännande tycker jag! Och jag har precis kommit tillbaka till Jämtland igen, så kanske kan jag hjälpa till på något vis? Har ingen erfarenhet alls av grottor eller grottkrypning men lär mig gärna så!
 
Vad kul!

Det är bara att ni tar kontakt med mig, skicka ett meddelande så ska vi se om vi inte kan ta och göra någon grottutflykt snart :) har bland annat en utgrävning i Änge på gång.
 
Hej Marcus

Skulle gärna följa med på någon grottkrypning eller hjälpa till med något gräv! jag var aktiv medlem i en speleologiförening innan jag flyttade till Östersund 2004 och skulle gärna ta upp det igen.

Du kan maila mig direkt på: stephenbatch@gmail.com, eller ringa 076 8296652

Vänligen

Steve
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Warewolf Jämtlands grottor Speleologi 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...