Bra seglarkurs i Stockholm

Hej!
Är det någon som vet om det finns någon bra seglarkurs (klubb) i Stockholm?
Har seglat en del förut, men vore roligt att lära sig att hantera en segelbåt själv och kunna ge sig ut i skärgården :).
 
Jag har hört mycket gott om Gunnars seglarskola i Ljungskile. Bl a gick en arbetskamrats fru en veckokurs där, hon lägger numera till för segel.
Tyvärr (?) västkusten, men det är ju inte många timmar från Stockholm...
mvh
Peter
 
Seglarkurs södra Sverige sökes!

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med tips om seglarkurser i Stockholmsområdet utan önskar istället utöka frågan...

Jag letar efter en bra nybörjarkurs i segling, allt söder om Stockholm är intressant.
Östkust som västkust spelar ingen roll!

Tacksam för hjälp!

/// Anna
 
Svenska Kryssarklubben

Svenska Kryssar Klubben, Stockholmskretsen, kör sedan förra året seglingsutbildningar i Stockholm, seglingskurs steg 1 och 2 enligt NFB. Man bor ombord så det blir en fin seglingsupplevelse också.

seglarkurser.nu
 
seglarkurs

Hej!

Om du fortfarande vill hitta en seglarkurs, så anordnar jag själv privata kurser i stockholm. Har genomfört ett tjugotal kurser. De flesta har varit flera dygn där deltagarna får lära sig allt de behöver för att kunna segla en båt. Men nu när hösten kommer har jag även kvällskurser. Jag är flexibel och lägger upp det efter deltagarnas önskemål.

maila mig vid intresse; vickan85@hotmail.com

vänliga hälsningar viktoria
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...