Fågelskådare jagad av insatsstyrkan

Fowwe, såg du nå´t spännande? :)

He he, vilken historia. Jag la märke till beskrivningen hur man känner igen oss: "Beteendet att gömma sig i buskar är helt naturligt för fågelskådare".

Nåväl, jag var inte i Lund igår utan gömde mig i några buskar i Eksjö istället. På hedersord.

/Hans
 
Väst

He he, vilken historia. Jag la märke till beskrivningen hur man känner igen oss: "Beteendet att gömma sig i buskar är helt naturligt för fågelskådare".

Nåväl, jag var inte i Lund igår utan gömde mig i några buskar i Eksjö istället. På hedersord.

/Hans

Fågelnördar måste snart bära varningsväst med reflex och text ej terrorist.
 
Eller så har uttalanden om polisens kompetens i TVprogrammet "veckans brott" ett mått av sanning. Fast enligt aftonbladet var det ju piketen (som brukar lyftas fram i TVprogrammet) och inte nationella insatsstyrkan (stavat med 2 och inte 3 t och inte ) som var i farten denna gången.
Sen vet vi inte baserat på artikeln hur nära varandra polisen och den jagade egentligen var varandra.

/Patrik, med förtroende för polisen
 
Sånt här händer då och då - har läst om vanliga friluftnissar som inte ens haft kammo på sig - bara grönt,naturfärgat o stor ryggsäck - då har hispiga nervvrak ring ned polisen som varit o letat.

Haha tänk sicken runda man skulle kunna dra ut dom på i skogen - ja asså nån 10 mils historia.
Jag skulle noga övervägt o ringa in mig sjuk om jag skulle inse att dom satsat stora resurser med hundförare och helikoptrar - det går och fimpa hundar och försvåra för värmekamera sök såpass i kombination med vila och förflytta sig långa sträckor.

Haha men då skulle man ju fått ha med sig vandringsgrejerna - sen kan man la avsluta det 10 mil senare sittandes lugn vid en sjö me flötet i vattnet.

Nähä? jagat mig? näe men oj hoppsan - så många näe poliser från 9 län....jaha jag ok dåså....
 
Hahaha jag får riktigt roliga bilder i huvudet. Svårt när man ofta försöker röra sig i så obefolkade områden som möjligt men man kanske får ta en tur i mer civilicerade områden någon gång och försöka få igång en oskyldig jakt på sig själv haha :D

Mvh // Johannes
 
Skrämmande...
Det är ju inte ens komiskt,AUTOMATVAPEN har personerna mage att påstå att de sett fast de inte ens tydligen vet hur en kikare kan se ut.
Varför uttalar sig personer som uppenbarligen inte kan något om fritidsliv,fågelskådning,jakt elller allra minst vapen så självsäkert och påstår att det är automatvapen...

Jag tycker det är osmakligt och skrämmande hur några osäkra,obildade,hysteriska,otänkta,ointilligenta,inbillningssjuka,understimulerade mm människor
lyckas dra igång en sådan massiv insats.
Jag undrar om det inte är sensationslystna medvetet falska rapportörer det handlar om.
Någon likt pyromaner som får en kick av att se en stor utryckning,kanske läsa om sin egna insats osv...
Sådana här uppenbara falsklarm borde personerna som ringt in och dillat få betala hela utryckningen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ölänning2 Fågelskådare helt utan trafikvett? Övriga aktiviteter 15
Tallrot Kikare för fågelskådare? Övriga aktiviteter 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...