Handla på nätet???

Vad tycker ni? Ska man handla på nätet eller är det värt några kronor extra att handla i din lokala butik där du får personlig service etc.

Är själv lite kluven i frågan men det lutar nog åt att jag hellre handlar i butik.

Må väl

Stefan
 
beror på vad

jag bor bortanför storstäderna så för min del handlar jag gärna över nätet
men om jag om jag är tveksam över vad jag vill ha och hittar butiker med personal som har vet vad dom talar om så ger jag gärna 15% mer där ,det är dom värda

men dom butiker med inkompetent personal orkar jag inte med längre,så finns det allternativ så skickar jag efter sakerna istället,även om det kan bli lite dyrare

stöd butiker som antingen vet vad dom gör eller dom som är billiga och erkänner att dom bara säljer saker
men inte dom som säljer dyrt och inte kan vet vad dom håller på med

mina personliga åsikter om all handel
Mvh
hannu
 
Alltid för oss på landet.

Jag själv har 20 mil till närmaste bra friluftsbutik så mitt val är enkelt INTERNET.
Sedan till detta med service, många gånger när man besöker dessa specialbutiker så möts man av en väldig nonchalans som om man inte fanns av personalen äänu ett skäl att handla på INTERNET.
Vad det gäller priserna har de också stye betydelse för mig. Innan det fanns INternet affärer gjorde jag av med jättesummor på utrustning varje år nu kan jag lägga detta på resande istället.

Jag vill tillägga en sak Jag tillhör inte kategorin som först testar i någon fysisk friluftsäffär utan allt kommer från Internet. Testar man först i en friluftsaffär som har höga hyror och sedan köper på Internet då tycker jag det blir fel.
 
Jag - en kund

Jag köpte ny ryggsäck för ett år sedan. Jag hade spanat in bl a en Bergans-rygga på nätet. Jag hittade säcken i en butik här i Malmö (en av de kompetentare/dyrare butikerna). Den var ca 10% billigare i nätbutiken.

Jodå, ryggsäcken passade perfekt. Jag hade gladeligen kunnat betala det högre priset i butiken men försäljaren hade en så tråkig attityd (näsan i vädret, vet allt, kan allt). Det provocerade mig, så jag kunde inte låta bli att börja käfta om priset. Och jag köpte köpte ryggsäcken i webbutiken...

Det är väldigt tråkigt om butiker med kompetens och bra produktsortiment måste slå igen p g a högre omkostnader etc. Jag vägrar dock att handla i en butik där man anser att det är nästintill butikspersonalens värdighet att prata med presumtiva kunder. Högre pris? Javisst, om butiken har fokus på att hjälpa sina kunder till ett bra köp.

/Håkan
 
Både och

Kläder sovsäckar skidor kängor mm handlar jag helst i butik.

Utbudet är ju enormt på www så det är naturligtvis mycket som är mycket vettigare att handla där än att jaga runt i butiker eller med telefon.
Böcker och förbrukningsmaterial som film däck mm är t ex suveränt att handla via http://www.

Sedan finns tidsaspekten. Vet jag exakt vad jag vill ha så föredrar jag postorder eller internet framför att lägga tid på att resa till en avlägsen butik som dessutom kanske inte har just det du önskar i lager.

En specialare är att handla begagnat via internet. Naturligtvis vill du helst se grejorna först men internet ger stora möjligheter att göra fynd på udda prylar. Även bra moraliskt med tanke på miljön att köpa begagnat.

Hälsningar Thure
 
För det första: att handla pa nätet har jag aldrig uppfattat som speciellt mycket billligare. För det andra sa vill man ju se, känna, prova de saker man ämnar köpa. Manga prylar är helt enkelt inte lämpade att införskaffa via nätet.

Det enda som jag handlar via internet är böcker, vilket oftast kan vara billigare, men inte utan att kollat upp boken i bokhandeln först.

Dock tycker jag det är suveränt när den lokala handlaren även har en nätversion av sin butik sa man kan kolla upp vad han har hemma, priser mm. utan att resa sig ur soffan.

/stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mooose Handla på nätet från utlandet Utrustning allmänt 12
perlarsson Handla i Helsingfors Utrustning allmänt 7
Tommy E Handla i Belgien (Bryssel)? Utrustning allmänt 1
gpsarn Handla friluftsprylar i Asien? Utrustning allmänt 13
KJHJ Vad handla i USA? Utrustning allmänt 6
mcemil Handla utrustning här i USA? Utrustning allmänt 1
mamawi Handla tält i Kosovo??? Utrustning allmänt 9
supinum Var handla? Utrustning allmänt 9
tjoflong Handla klätterprylar utomlands? Utrustning allmänt 0
Totteman Livslängd på friluftsprylar kontra prislapp Utrustning allmänt 42
Johan123 Tips på Wiresåg? Utrustning allmänt 28
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Storlek på förvaringspåsar Utrustning allmänt 15
turtle Hem på ryggen Utrustning allmänt 30
tango Drickasäck som inte fryser på vintern - finns det? Utrustning allmänt 17
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Fickkniv på resa Utrustning allmänt 60
hsp Höst rea på div 2-handsidor Utrustning allmänt 0
Lindis7911 Batterier till england på flyg Utrustning allmänt 8
hsp Extrema prishöjningar på friluftsvaror Utrustning allmänt 5
AgTheUnique Hjälp att justera storlek på en Haglöfs vandringsryggsäck Utrustning allmänt 1
turtle Vinter underquilt till hängmatta på sommaren? Utrustning allmänt 5
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
Kimkim Snabb mobil/batterifråga till tekniknördarna på utsidan Utrustning allmänt 23
evinrude Tips på lätta karbiner med bra kvalitet? Utrustning allmänt 13
Annnaa Tips på syntetsovsäck 3 säsong Utrustning allmänt 12
Leonin Ryggsäck på, byxorna trillar av.... Utrustning allmänt 20
Cuba Cola GRANITE GEAR Crown 2 60 ? Tips på lättare säck? Utrustning allmänt 7
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5
Kogoyo Tips på kikare: lätt, grym optik, hyfsad förstoring, rimligt pris Utrustning allmänt 65
Jazzy Hultafors på Jula. Utrustning allmänt 14
brigitte stormkök på Island? Utrustning allmänt 3
DoktorGlas Hur gör man med ändarna på paracord? Utrustning allmänt 31
Simonsimonsson Söker tips på Remfästen till Klättermusens hålband. Utrustning allmänt 5
igs Kåda på tältet Utrustning allmänt 2
deriks Trampa på tältpinnar Utrustning allmänt 16
Fjorr Limma sula på Vibram Five Fingers Utrustning allmänt 1
Brune Kastvikt på en kikare? Utrustning allmänt 13
Bobo E Märke eller modell på denna pulka Utrustning allmänt 2
Johan123 Önskar tips på lätt och delbar kajakpaddel i glasfiber Utrustning allmänt 20
AnteÅ Köpte vandringsstavar på Lidl... Utrustning allmänt 26
mindful Tips på 3 säsongssovsäck Utrustning allmänt 10
Sverker G Tips på kikare Utrustning allmänt 15
bico Problem med anslutningsgängningen på Sawyer Mini Utrustning allmänt 2
JMel Längd på vandringsstavar Utrustning allmänt 6
joa_bj Tips på microfiberhandduk? Utrustning allmänt 21
Göran_ Är det sovsäcken det är fel på, eller mig? Utrustning allmänt 7
Argusgranskare Laga trasig luftventil på Exped Downmat? Utrustning allmänt 5
wajder Prisvärd säck på xxl? Behöver snabba svar. Utrustning allmänt 8
Jojosurf Vandringsstavar på ryggsäck Utrustning allmänt 6
avslutmedlemskap0904 Namn på detaljer Utrustning allmänt 14
Nirrebosse Skruvmejsel på minsta fickkniven. Utrustning allmänt 43

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...