Fjällnära för turåkning 1-2 veckor i mars 2012

Jag kommer ev. att ha en månad ledigt i mars nästa år. I bästa fall kan min sambo ta 1-2 veckor ledigt samtidigt. Jag funderar på boende och är ju ute i hyfsad tid.

Jag kan gärna bo rätt spartanskt och prio är att gå dagsturer med turskidor och hund. Att komma åt att pimpelfiska och ha hyfsat avstånd för någon dags slalomåkning skulle vara en stor bonus.

Jag har bil och kan köra hyfsat långt. Har hyfsad koll på norra Jämtland, jagar där om höstarna, och de 80 milen "räcker" bra :)

Tacksam för lite tips och idéer. Jag är alltså inte ute efter svindyr stuga mitt i Åre utan kan tänka mig någon privat stuga nära eller på fjäll men vet inte riktigt vad jag skall leta. Det sämsta är väl att ungjäklarna i något/några län säkert har sportlov vid den tiden. Iofs vill de flesta sportlovsfirarna bo väldigt nära slalombackarna och det är inte prio för mig.
 
Hmm, nu ser jag stugvärdskurs i Storulvån just i mars. Ska nog slänga iväg en ansökan och se om man kommer med. Fortfarande tacksam för tips. Har kollat Blocket men där är det mest "ski-in ski-out" för onödigt dyra pengar. Jag vill åt toa/dusch men annars rätt spartanskt och vid sidan av.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.