Stäckning el kramp

Shit pomme fritte!!

Någon som kan något om idrottsskador ?

Körde Engelbrektsloppet förra söndagen. Redan efter 8 km drog det till i höger vad. Min första tanke var krampkänning. Jag hade svettats lite mer än vanligt då jag hade för mkt kläder på mig.
Jag släpade mig runt de 6 milen om än ganska sakta. Det vägrade släppa i muskeln trots att jag drack rikliga mängder sportdryck och blåbärssoppa vid kontrollerna.
Känningen i vaden avtog snabbt efter nån dag.
Tidigare träningspass på längdskidorna har gått hur smärtfritt som helst då jag kört ca 30 per pass.

(Efter det har jag inte rört skidorna då bilen stannade och fick lämnas i Lindesberg för reparation)

Igår skulle jag bara känna lite på det igen inför Öppet Spår på söndag. Rygg och axlar kändes kanon och allt var frid och fröjd- ända tills ca 7-8 km ganska lugnt körning.
Då nöp det till i vaden igen och samma skit kom tillbaka.
Kan det vara kramptendens eller kan det vara så att jag har en blödning i muskeln?
Ska ut och köra lite lugnt i morgon igen och känner stor oro inför Öppet Spår på söndag.

Finns det risk att man förstör muskeln om man släpar sig runt de 9 milen med ganska rejäl smärta? Jag upplever att smärtan från gårdagen var minst lita smärtsam som på Engelbrektsloppet. Tryckte i mig 2 st GT tabletter när jag kom hem utan resultat.
Min rädsla är att göra skadan värre och med det att behöva vila länge innan det blir bra?
Stäckning el kramp? ???
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.