Bättre hemsida

1. Det är kass att komma till en förstasida som bara är ett hinder för att komma till startsidan.

2. Nyheterna är sorterade fel, den senaste nyheten ska vara först

3. On tour är en pop-up sida och jag saknar ord för hur illa det är. Dessutom så har den inte samma design som resten av sidan.

4. Blinkade banner, det är no go

5. Welcome när man trycker på whiskey: se punkt 1

6. Bilder kanske lite större thumbs och inte så många i bredd. Dessutom verkar pop-upen (se 3 ang pop-up) inte fungera i FireFox

7. Gästboken fungerar inte

9. Något man ska tänka på är att 7+-2 saker är vad man kan uppleva som överskådligt. I menyn så innebär det att ett par bör bort t.ex. email ev. så skulle du kunna ha en kategori bilder med (on tour, kids och galleri)

10. Bokstavsordning är bra t.ex. i menyn och under flugor.

Annars är det en trevlig sida med schysst design
 
Problem?

Just nu verkar du ha grymma problem med dina bilder. Det går i princip inte att titta på en enda bild.

Sitter just nu på en dator med IE.
 
dojjan77; sa:
1. Det är kass att komma till en förstasida som bara är ett hinder för att komma till startsidan.

2. Nyheterna är sorterade fel, den senaste nyheten ska vara först

3. On tour är en pop-up sida och jag saknar ord för hur illa det är. Dessutom så har den inte samma design som resten av sidan.

4. Blinkade banner, det är no go

5. Welcome när man trycker på whiskey: se punkt 1

6. Bilder kanske lite större thumbs och inte så många i bredd. Dessutom verkar pop-upen (se 3 ang pop-up) inte fungera i FireFox

7. Gästboken fungerar inte

9. Något man ska tänka på är att 7+-2 saker är vad man kan uppleva som överskådligt. I menyn så innebär det att ett par bör bort t.ex. email ev. så skulle du kunna ha en kategori bilder med (on tour, kids och galleri)

10. Bokstavsordning är bra t.ex. i menyn och under flugor.

Annars är det en trevlig sida med schysst design

Trevligt med lite synpunkter :)

1. Håller med, den ska bort.
2. Stämmer oxå, det ska jag fixa.
3. Att den inte har samma design som övriga sidan, var att jag ville testa nått annat. Men att det var så illa trodde jag inte :(
4. Blinkande är cool
5. Stämmer
6. -
7. Jag vet, den ligger kvar på den gamla servern.
8. ?
9. Mail bort, hur ska dom komma i kontakt med mig då?
10. Jag har lagt dom i en slags prioriteringsordning istället, tyckte det var bättre, men....

MVH // OP, FlyZone
 
Så lite så, kul att man kan hjälpa till!


3. Designen på den nya sidan är snygg det är att den öppnas i en pop-up jag inte gillar
4. Blinkande är inte coolt
8. Email skulle kunna ligga på ett annat ställe, det jag menar är att det kan svårtöverskådligt om man har förmånga grejer i menyn, då är det bättre att gruppera.

8. Glömde jag, det ska vara att mete är roligare än flugfiske ;)
 
dojjan77; sa:
Så lite så, kul att man kan hjälpa till!


3. Designen på den nya sidan är snygg det är att den öppnas i en pop-up jag inte gillar
4. Blinkande är inte coolt
8. Email skulle kunna ligga på ett annat ställe, det jag menar är att det kan svårtöverskådligt om man har förmånga grejer i menyn, då är det bättre att gruppera.

8. Glömde jag, det ska vara att mete är roligare än flugfiske ;)

3. Ja, det kanske är bättre utan pop-up.
4. Skitfränt
9. Jag ska försöka gömma Emailet....;)

8. Det där hörde jag inte :( ;)
 
Mycket fint

Tycker att du verkligen har fått till det. Det är en ren njutning att titta på det du lagt upp och framförallt ingen reklam som pockar på uppmärksamhet. Har inte bläddrat runt till allt än så jag har inte hittat något som blinkar. Annars håller jag med Örjan om att allt som blinkar är bara störande. Sen tycker jag att whiskeysidan inte riktigt hör hemma här, men det är ju en smaksak :)

/göran - som hellre metar, men utan whiskey
 
Ett tips är att köra Firefox som webbläsare, till den finns det en extension som heter Web Developer som gör livet mycket lättare för dom som jobbar med hemsidor.

Örjan-som-gärna-metar-med-whiskey
 
dojjan77; sa:
Ett tips är att köra Firefox som webbläsare, till den finns det en extension som heter Web Developer som gör livet mycket lättare för dom som jobbar med hemsidor.

Örjan-som-gärna-metar-med-whiskey

Kan man ladda hem den från nätet? Både webläsaren och Xstension?
En sak till: Flugfiske och whisky hör ihop :)

OP-som-enbart-flugfiskar-och-dricker-whisky
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
EHJ Kinetic - hemsida? Fiske 1
Peach En hemsida Fiske 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.