Black Shadow Spey..

Hej! Jag är lite på gång att köpa ett tvåhandsspö och funderar lite på att få tag på ett Black Shadow spey eller möjligen ett Bruce and Walker Norway Speycaster 15' # 10 - 11.. Någon som har testat dom, eller har tips på något annat tvåhandsspö för fiske med hela linor. Det får gärna vara billigare.

MVH
David
 
du kanske borde ställa frågan i ett annat forum, tex laxguiden.com - det här är inget tillhåll för de tunga killarna och tjejjerna!
 
Black Shadow

Du har kommit rätt. Jag har ett Black Shadow. Dock inte 15 fot utan en kortare variant.

Mycket skönt spö som jag kan rekommendera. 15-fotaren rekommenderas dessutom av författaren till "Lax på fluga".

Flera av mina polare har också Black Shadow. Samtliga är mycket nöjda.

Visserligen gick mitt av i toppen men jag fick en ny topp av Bringséns.

Peppe
 
Tunga killar och tjejer?

Förresten, vad var det för patetisk kommentar om att det här inte var rätt ställe för det inte finns det tunga killarna och tjejerna?

Vad har du för belägg för det? Eller var det utifrån din egen profil som du kom till den slutsatsen? ;-)

Peppe
 
jävla påhopp!! Själv så hamnar man runt 100 pannor och fiskar gärna lax på fluga!! (man behöver väl inte kunna alla spön för det?)

;)
 
Black Shadow

Jag väger 90 kilo, är det för tungt för att få svara eller??
Vad tusan har vikten med saken att göra, antingen svarar man på ämnet eller så är man tyst!!

Åter till ämnet:
Black Shadow gör jättefina spön om man som gillar spön med en djup lite långsammare aktion.
Finfina spön för Speykast med hel lina.

Personligen föredrar jag numera korta(12-13fot) duktigt snabba spön med en Power-Taper klump vid laxfiske.
Men jag förstår dom som kallar det haspelfiske!

Det märkliga är att jag avskyr riktigt snabba spön vid fiske med enhandsspön...
 
Tur det finns några tungviktare här i alla fall!! Jag hittade av en händelse ett 16 fots Black Shadow spöi en annons. Det gubbar, är för riktiga tungviktare!

Dave
 
Hehe! Nu blev det liv i tråden minsann!

För de som fortfarande inte fattat poängen så är det naturligtvis fiskens vikt och spöklassen jag anspelar på och inget annat. Vissa tår är tydligen ömmare än andra...



[Ändrat av maskon 2003-01-10 kl 23:16]
 
Vikt?

Förstår det, men jag förstår inte varför fiske efter vissa arter verkar "fel" och ej hör hemma här på forumet.
Tidigare här på forumet så har det klart framgått att vissa anser att laxfiskare är portföljbärande direktörer och bör hålla sig i ett annat forum.

Mitt råd då som nu är att tycker man ämnet ointressant så låter man bli att svar och låter de som är intresserade sköta den debatten.
Det viktiga är inte vad man fiskar utan att fisket ger den glägje man eftersträvar, då må fisken heta gädda lax eller harr. Det är upp til var och en.
Själv fiskar jag fluga från klass 3-11 efter det mesta med fenor..

Men jag tycker inte att ditt inlägg var speciellt allvarligt menat Maskon, utan skrivet med glimten i ögat, så det är inget att hetsa upp sig för!

God fortsättning på det nya året, med hopp om en fin fiskesommar!
 
Nu tror jag vi kommunicerar på åtminstone nästan samma våglängd, så vi kanske kan återgå till ämnet. När det gäller tung-fiske (törs knappt skriva ordet :) ) är jag okunnig, men alls inte ointresserad! Jag har långt gångna planer på att förbättra mitt laxrekord i sommar (f.n ca 13 cm). Faktiskt så långt att jag flyttar till älvkarleby i februari. Har även limmat ihop ett pool 12 attitude som jag utan tidigare 2-handserfarenheter tyckte kändes ”bra” vid ett omfattande test (csn lade krokben för sage denna gång). Något jag funderat lite på är det här med spey... Ett j***a trassel om jag får säga det själv. Tycker att jag behärskar underhandskastet med enhands, men tvåhands vill inte bli riktigt bra. Speciella speyspön verkar vara djup-långsamma spön. Fins det någon möjlighet att med lite mer träning speya snyggt med min kastkanon?
 
Skynda att fynda...

Bringsens har 20% vinterrabatt just nu. Det gör nästan en 1000-lapp på en BS-spö i klass 15.

Själv beställde jag fin-fin tempelhund för 39:50/biten! Något att tala om för alla mina hundälskande vänner...

Peppe
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
peppe_malmqvist Recension på Black Shadow laxspö? Fiske 2
moekk Black Master Flugspö Fiske 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.