Bra, billiga flugor

Vart finns dom?... Vem gör dom?

Inte jag i allafall... sista gången jag satt vid ett städ höll jag på att binda fast min ena katt-j...vel på kroken.... å så är jag rutten på "pillergöra"..

så jag köper gärna & mycket!



m.v.h Mattias
 
Det där har jag alltid undrat - vem knyter flugorna som finns i butikerna? De kan väl inte vara maskinknutna, eller? Hur fasen får de ekonomi i det? Det tar ju säkert minst 10 min att knyta en fluga och materialet kostar en del. Skulle mina flugor vara till salu, jag tror ingen villa ha dem iofs, skulle de kosta runt 1 500 kr, om jag skulle få ekonomi i det;).

Är de alltså knutna i Indien?

/ Björn
 
Internet...

Det går utmärkt att köpa flugor på internet.
http://www.flymail.com/
Leveranstiden är ca. en vecka och priserna är så låga att man undrar om ens barnarbetare i Indien gör det lönsamt... :-(

Dock så tycker jag att flugorna är lite för ojämna i kvaliteten. Generellt tycker jag att torrflugor kan ha lite för dåligt/stort hackel och för tung krok.

Dock så är det prisvärt och bra för muddlers etc. som jag tycker är för mycket pillergöra och att det blir för skitigt hemma.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pellepaltnacke Namn på flugor Fiske 10
Belyos Stl. på flugor? Fiske 5
Belyos Flugor och drag!! Fiske 7
-Patric- flugor hit.. flugor dit.. Fiske 7
MagnusEnbom Flugfiske tips ang. Plats Fiske 0
bombom Flugor på nätet! Fiske 12
samme83 Flugor för Tyttbo? Fiske 1
fiskedagbok.se Fina flugor! Fiske 6
Per_75 Flugor i rinnande vatten runt grövelsjön Fiske 6
sauber flugor vid denna tid på året? Fiske 1
Raskesven Impregnering av flugor? Fiske 5
Raskesven Flugor & drag för Laisälven Fiske 2
Graip Etiska flugor Fiske 48
Flugor för kvarnsjön Fiske 1
Jönke Flugor på sydkusten? Fiske 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...