Frusna fötter.

det finns lite olika skäl till att man fryser. personligen brukar jag spänna upp pjäxorna i liften för att slippa sitta med dem knääpta hela dagen, det räddar mkt blod till fötterna. annars kan det vara så att man svettas mkt om fötterna och därför blir våt vilket sedan gör att man fryser.

mitt tips är att antingen skaffa eluppvärmda sulor, har aldrig testat dem själv men de verkar funka, finns också små värmepåsar man kan ha i pjäxorna.
eller så lär du dina döttrar att allt inte är bekvämt o så åker ni tills liftarna stänger trots att man inte har känsel i fötterna, det är en vanesak=)
 
b_luthman; sa:
o så åker ni tills liftarna stänger trots att man inte har känsel i fötterna, det är en vanesak=)

...med påföljd att man får kalla fötter för resten av livet. (Och därmed gör det till en vana att alltid bli kall om fötterna :)). Jag har flera skidkompisar med förstörda fötter (pga tjockt pannben) och lider mycket av detta. Jag lider alltså, eftersom jag måste gå in eller stanna och sätta upp vindsäcken när deras fötter tappat känseln.

Elsulor funkar. Liksom varma pjäxor, helst med thermoinnersko. Jag lider betydligt mindre sen tjejen skaffat såna.
 
Vi är överens om att plastkängor kyler. Drar de in på innerskon så kyler det än mer. Fuktiga yllestrumpor kyler de med. Byt ut yllesockarna mot tunna funktionsstrumpor i coolmax eller liknande samt komplettera för värmens skull med en tunn vadhög yllestrumpa. Se till att innerskorna blir rengjorda och är torra på morgonen. Kontrollera storleken på inner och ytterskon. Det skall vara rejält tåutrymme i bägge.
De unga damerna har väl mössa?

Go tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Skogs-Ina Slalompjäxor till knasiga fötter? Skidor allmänt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.