Prisnivå Kanada?

Funderar på att ta en skidresa till Kanada i vår. Då jag aldrig åkt skidor på andra sidan atlanten undrar jag om någon vet prisnivåerna på liftkort, skidhyra, boende ligger jämfört med Europa? Några ställen som är extra dyra?
 
Det är en massa år sen jag skidade i Kanada (Banff) men åtminståne då var det förmånligt. Inhemska prylar, mat och service som taxi etc var prisvärt.
Vad jag kommer ihåg var varken liftkort eller hyra speciellt dyrt heller ( ett liftkort för alla system runt stan. Dessutom ingick kollektivtrafik mellan de olika liftsystemen). Servicen överlag var toppen.

Vart planerardu åka?
 
Hur länge tänkte du vara där?
Generellt är det väl så att liftkort är dyrt, boende går att hitta prisvärt och prylar är billigt.
Liftkorten var ett jäkla skämt i Fernie numera. CAD 83/dag när jag va över och hälsade på sist, 2010.
Lägre priser i A.B än B.C. eftersom Alberta har halva momsen och den får man tillbaka.
 
Tänkte i första hand på Banff och Lake Louise, 4-5 dagar på varje ställe.Försöker lägga en budget.
Hmm ja 80$ / dag var rätt mycket för ett liftkort.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Annadetejag Boende i Golden, Kanada Skidor allmänt 0
Charlotte_LL Fråga om Kanada Skidor allmänt 1
natelie Säsong i Kanada Skidor allmänt 10
scruler Åka skidor i Kanada och jobba... Skidor allmänt 3
kga Fernie/kanada i Jul Skidor allmänt 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...