Laga vadare...

Hejsan! Jag har fått ett så litet hål i mina vadare så jag inte hittar det.Det sitter nere i neoprenfoten..kanske i en sömm vad vet jag.Nu undrar jag om det finns nån smart person som har ett fiffigt sätt att lokalisera hålet på och jag undrar vidare om lim är det bästa sättet att laga ett pyttehål på..när det sitter i foten av neopren.Förstår att jag kan fylla foten med luft..men hur lätt är det,har inte provat än..kanske finns det nåt smartare sätt.Vore tacksam för alla tips.Mvh.europa12
 
Har du badkar kan du sänka ner foten fylld med luft i och försöka hitta bubblorna.
Om du som mig bara har dusch kan du i stället fylla foten med vatten och se vart vattnet sipprar ut.

I båda fallen brukar jag vända vadarna ut och in.

Laga sen hålet med nåt gummilim - typ liquisole
 
Lagning hos dykbutik

Eftersom du har vadare i neopren, kan du lämna in dom för lagning till en dykbutik. Då får du förmodligen en proffsig lagning. Men det lär förstås vara billigare att laga själv.
 
Jag brukar vattenfylla - dock inte stående upprätt, för då blir trycket högt i foten som riskerar att sprängas. Med stöveln/byxan "liggande" i duschkabinen går det bra!
 
Gnid in dom i diskmedel och "dra ihop" ena benet och pressa luft, så ser du vart bubblan kommer.

// Jocke, dykare som haft samma problem..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jojosurf Laga fångade fisk med liten stormkök i fjället? Fiske 21
antondahlback Vadarbyxor Fiske 0
jonathan.molin Köpråd vadare! Hjälp Fiske 2
dave1 Kinetics vadare? Fiske 0
Graip Vadare nu igen? Fiske 25
grodanbolle Fråga vadare? Fiske 2
salmosalar GoreTex eller Neopren-Vadare? Fiske 11
Graip Vadare Fiske 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.