Islossning!

Om drygt 3 veckor bär det av mot kiruna och fjällvattnen, är det någon som har koll på hur islossningen går?
Ska man satsa på pimpel och isborr eller finns det möjlighet till spinn och fluga?
Med tanke på hur sen våren var så kan jag tänka mig att vi får högt vattenstånd i alla fall.
 
Det är lungt!

Om tre veckor är det nog inga som helst problem. Vattenståndet är för årstiden lågt. Rautasälven är nu klart fiskbar. Jag fiskade i sjöar kring 500 m i helgen uppe kring Riskgränsen och det var inga problem. Fjädermyggen kläckte och öringarna vakade. Fick kraftig frossa....
 
Lugnt ;)

Turbogris; sa:
Om tre veckor är det nog inga som helst problem. Vattenståndet är för årstiden lågt.

På tre veckor kanske det inte är nån is kvar, men det hinner å andra sidan regna en del om det vill sig illa. Lågvatten nu betyder inte lågvatten om tre veckor :)

[Edit] stavfel en masse...[Edit]
[Ändrat av öringen 2006-06-07 kl 16:42]
 
japp!

Jag blir alltid lite nojjig så här innan man ska iväg. Och nunär vårn har varit så kall så blir det ännu lite nojjigare, Men det låter som om jag kan lämna isborret hemma i alla fall :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.