Återanvända krok?

jag har en burk där jag samlar kasserade flugor, när jag behöver tillbe fiskeguden (eller har slut på krok) lägger jag dom i en gammal konservburk, skvätter på aceton eller liknande och fjuttar på!

fiskeguden får sitt offer- jag får "nya" krokar !
 
rakblad

Jag brukar ta rakblad (utan hyvel) i skala kroken. Kvar blir en ren krok utan sot. Snålt eller meningslöst tidsfördriv eller ett ekonomiskt sinne som skiljer de fattiga från de rika, inte vet jag men frun tycker jag skulle göra något vettigare än skala avlagda krokar.
 
Re: rakblad

frarol; sa:
...frun tycker jag skulle göra något vettigare än skala avlagda krokar.
Tänk så många såna där oekonomiska ekonomiska saker man pysslar med. Om du jämför arbetstiden med att samla tomburkar, ge blod eller nåt annat så hamnar garanterat rakbladsskrapandet på efterkälken rätt fort vad gäller nettovinsten. För att inte tala om freakfaktorn.

Men det är ju såna vi är. Somliga samlar snören från gamla julklappar, ägnar timtals åt att snurra upp dem i ordentliga rullar, och sedan ännu fler timmar åt att hitta just det rätta snöret till nästa års julklappar ur högen med stympade skrövliga snören.

Det är f ö intressant vilken oförståelse man kan möta när man odlar sina friluftsintressen. Det är bara jag i familjen som blir glad över vägdöda fåglar (flugbindningsmaterial), och bara jag som har överseende med att maggotburken har läckt lite i kylen. Ingen därhemma förstår min begeistring när jag efter någon timme lyckats koka mig vatten m h a heta stenar i ett näverkärl hemma i köket, osv...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
M. Finn Tub eller krok? Fiske 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.