Okej! En konkret utmaning. hur många miljövänner finns det egentligen i Skåne?

Ja. Du är inte direkt svepande om vilket lag du tillhör. Lätt att ha åsikter när man inte behöver stå för dem med sitt namn.

Fast seobserver är inte direkt okänd för de flesta på Utsidan, så skulle nog hävda att hans åsikter inte på något sätt gömmer sig i anonymitet här.
 
Forumets troll kanske. Nåja det är ju ett par hundra år sedan vi slutade tro på dem. Det är ju inte så himla svårt, kan va riktigt kul faktiskt. Jag står gärna personligen för sopsäckar, miljövänliga såklartoch handskar till den/de som antar utmaningen. Och skulle inte sopkärlen längs vägen som ju faktiskt är avsedda för embalage och dyl. efter det som konsumeras längs vägen räcka till så tar jag naturligtvis ansvar för att det körs till soptipp.
 
Trådstartarens initiativ är mycket lovvärt.
Tråkigt att dennes upprop och förfrågan om möjliga medhjälpare att städa upp den aktuella leden inte tas emot mer seriöst här på Utsidan.
Keep up the good work Conny!
Jag önskar jag kunde bistå dig, men kan tyvärr inte, bor i Umeå och har annat inbokat den aktuella tiden.

Lycka till!
Lars Östlin
 
Det finns många sätt att dra sitt strå till stacken. Många här gör nog det bästa möjliga utifrån egen förmåga och tid.

Du dömer lite väl snabbt! Betänk att det är semestertider vilket innebär att många redan planerat sin tid sedan tidigare, är bortresta, eller inte får lov att lämna sin andra hälfts sida mer än 15 minuter i taget...
 
Det finns många sätt att dra sitt strå till stacken. Många här gör nog det bästa möjliga utifrån egen förmåga och tid.

Du dömer lite väl snabbt! Betänk att det är semestertider vilket innebär att många redan planerat sin tid sedan tidigare, är bortresta, eller inte får lov att lämna sin andra hälfts sida mer än 15 minuter i taget...

Det var inte riktigt så jag menade. Det är mest den negativa inställningen från vissa håll som förvånar mig.

Bulingen. Tack! Du har förstått själva grejen hoppas folk med två, en eller en halv dag över som bor på rimligt avstånd också gör det. :)
 
Ett mycket bra initiativ enligt mig..

Jag hade gärna gått vid din sida om jag bott i skåne.. Detta gör jag tyvärr inte..

Hoppas att någon hjälper dig dock. Det blir så mycket roligare när man är fler än en..

mvh // johannes
 
Ett mycket bra initiativ enligt mig..

Jag hade gärna gått vid din sida om jag bott i skåne.. Detta gör jag tyvärr inte..

Hoppas att någon hjälper dig dock. Det blir så mycket roligare när man är fler än en..

mvh // johannes

Precis! :)
Jag har gjort sånt här i grupp där jag bott förut och det är riktigt kul. En liten grej för planeten kanske men man sover gott efter sin insats. Dessutom har det en viss förebyggande effekt. skräp dras till skräp, ligger det redan skräp på backen tenderar folk att bry sig mindre. Oavsett om jag får göra det ensam den här gången som det verkar så kommer jag att lägga upp foton här efter vägen. Det kanske kan inspirera. :)
 
På lördag startar jag som sagt från bara vid tiotiden på. förmiddagen. Foto kommer. Någon som ska med? :)
 
Envars almenacker är sannorlikt fulla, speciellt under semestertider som nu.
Att både beordra verksamhet samt tid för denna, tyder på liten förståelse för att andra inte bara har liv, ännu, utan även planer.
Men skönt att se att det går att senarelägga.
Gårdagens mil fyllde en stor bärkasse med andras avfall. Hur många bärkassar med andras avfall har TS burit ut sedan han startade tråden? Mitt tal är 8 såhärlångt.
 
Hur hinner du det? Du har ju fullt upp med att lägga otrevliga och bittra komentarer till allt och alla dygnet runt. Jag säger inte att någon ska finns tid lust och intresse är man välkommen. Och jo det blir någon påse var kväll i parken. Lägg ner nu! Du har ju haft fler synpunkter. Som visat sig vara helt upp åt väggarna. På en vecka har det tex blivit 8 Pers som hänger med ut ikväll. Och dina pm är inte helt rumsrena. Om du har en åsikt om mig personligen var vänlig undertäckna med namn som jag gör.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...