Isyxor, vad kör ni med?

BD Fusion 2

Ingen som prövat nya Fusion eller någon av Petzls nya modeller?

Hej Daniel!

Jag har använt den nya gröna i vinter och har skrivit en recension som finns tillgänglig nu. Har hittills bara gott att säga... skit bara att isen tog slut så plötsligt, sista hackandet var i påsk, det var blött...

Ciao!

Uffe
 
Grivel 90grader var länge en favorit innan Black Diamond Prophet Carbon Fiber.
Allt annat är fusk och nymodigheter!
:)
 
Ahh, underbart att någon håller liv i en is-tråd trotts tryckande sommarvärme! Mina gamla Charlet Moser Quasar blänker i solskenet som strilar in genom mina smutsiga fönsterglas. JAG SAAAKNAR ISEN..!!


Grivel 90grader var länge en favorit innan Black Diamond Prophet Carbon Fiber.
Allt annat är fusk och nymodigheter!
:)
 
Bannlysning

Den här typen av forum borde förbjudas, har precis blivit några tusenlappar fattigare eftersom jag inte kunde motstå att skaffa mig ett par Matrix Tech.

;)
 
Tips: Black Diamond har rea på sin hemsida just nu. Problemet är bara att de inte skeppar till Sverige. Men har ni någon kontakt som kan ta emot och packa om och skicka till Sverige är det kanske köp-läge?

Själv får replaget äntligen var sitt par yxor i vinter..
(tidigare delade vi på ett par)
 
Tips: Black Diamond har rea på sin hemsida just nu. Problemet är bara att de inte skeppar till Sverige. Men har ni någon kontakt som kan ta emot och packa om och skicka till Sverige är det kanske köp-läge?

Själv får replaget äntligen var sitt par yxor i vinter..
(tidigare delade vi på ett par)

Lite OT, men det finns flera företag som erbjuder "riktiga" usa-adresser som man kan handla till och som sedan sköter ompackning och frakt till andra länder. Fraktpriserna kan lätt dra iväg även med dessa alternativ och man kan räkna med att åka på svensk tull/moms.

Men med tanke på att ett par isyxor lätt kan dra iväg i pris och att bra rabatter således kan bli mycket sparade pengar så kan det va ett alternativ (om inte annat för bättre utbud),

Det finns gott om sidor som erbjuder såna här tjänster, googla t.ex "post forwarding usa" för träffar. Den enda jag har (andrahands) erfarenhet av är myus.com.
 
Sorry, lånar tråden lite; jag har tänkt köpa ett par isyxor för att klättra is runt stockholm i vinter om det blir någon. Förhoppningsvis kommer de även användas på någon längre mixad tur framöver, kanske i alperna. Men jag ska främst ha dem till att klättra runt stockholm som planen är nu. Blir jag nöjd med Grivel Matrix Tech? De är ju en del billigare än många andra exempelvis nomic ... men man kanske ska lägga de extra pengarna?
 
Har precis fått hem ett par Grivel Matrix Tech, ooo va dom känns fina... Har bara kört ett dry tooling pass men än så länge e ja nöjd...
 
.....klättra is runt stockholm .....klättra runt stockholm....

Is är väl is oavsett läge? Eller är det särskild is i Ståkkhålm?

Testa om du får möjlighet,
annars läs recensioner å ta en rövare, är mitt tips.

Köpte beg. Petzl Quark, mest p.g.a bra deal för tillfället, å är helnöjd. Tänker att man kan ju byta om några år, om de inte skulle funka för den typ av klättring jag sysslar med. Å så tänker jag: hur jäkla avancerat ska det behöva bli för att jag ska byta yxor? Behåller dem nog ett stort antal år, m.a.o.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...