Isklättrare i Stockholm, nätverk

listan?

Försökte hitta vem det är som har hand om listan, men hittade det inte... Men om det finns en stockholm-is-lista, vill jag gärna vara med på den:)

Helena

helenabrogren@hotmail.com

Jag har bara klättrat några gånger, men det vore kul att komma iväg NÅGOT i vinter iaf!
 
Det är trådskaparen som har hållit i den hittills. Skicka ett pm till honom så borde han kunna lägga till er, sen brukar han skicka ut ett excel ark med alla på listan. Vad jag vet så är han i Kandersteg nu och bankar på, så det kan ta ett tag innan en ny lista kommer ut.
 
FYI
Stockholms klätterklubb ska köra en provapåhelg i trängslet nu till helgen, så om någon nollåtta vill topprepa roligare saker än åvaslabben kan han/hon höra av sig.
 
OK, Ok, ok.. Time to wake up and get back to business

Jag har hand om islistan...

I have been bad, not been there to offer salvation - offering nice ice to lonesome ice head, to smashing virgin ice together (dont lick the pick, or screw, if below minus 10 degrees celcius..).

Har varit ute och hackat is själv och försökt rädda min miserabla karriär från undergång, hälsat artigt på jultomten, blivit full på nyårsafton (igen) och organiserat för kul saker för världens bästa klätterklubb - SKK. Ja, ni som är Stockholmsklätterklubbare vet ju att klubben köpt isprylar som ligger nice and shiny i mitt garage och väntar på att få smeka vibrerande freehanging istappar.

Jag vill passa på att komma med det smarta förslaget att joina fina SKK, men annars står ju dörren öppen för isklätternätverket som ju är Stockholms freeport (frihamnen räknas i det här fallet inte). Ni som är green horns, borde ta kontakt med Erik Olandersson som är utbildningsansvarig i klubben och skall fixa iskurs i Feb, vi kan följa upp med en mys pys trip till Trängslet som vi gjorde i helgen t ex. Listan är mest till för er som har grejer och är lite självgående.

Jag har hur mycket som helst på jobbet men skall ta tag i detta under kvällar i veckan och fylla på med namn. Emaila mig på robert_rosenzweig@yahoo.se och ange telenummer så skall jag lägga upp er efter hand.

Jag och Kimpa skall dra till West Coast för att pröva Bohusisarna. Finns det någon som vill hänga på och kan isarana där dessutom, får en gratis big mac på lämplig vägkrog i belöning.

Mvh, Robert
 
Appropå Trängslet suger

Dont mess with Trängslet!...

Spillrännan var grad 6+ i helgen. Om ni som tycker Trängslet suger led upp den då; i den kondition som isen där just nu befinner sig i. Jag postar bilder om någon dag. Glöm inte att isklättring aldrig är en arena sport - åk och kolla själv (snacka med en ice spotter först) - olika varje jävla gång!!!

Mvh, Robert
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.