Punisher

...och skickade tillbaka dagen efter. Skottade snö tio minuter, och var STELFRUSEN om fingrarna! Vaddå "isklättrarhandske"? Tänkte de på tropisk isklättring då eller?

Nä, lägger mina 850 på nåt annat.
 
...och skickade tillbaka dagen efter. Skottade snö tio minuter, och var STELFRUSEN om fingrarna! Vaddå "isklättrarhandske"? Tänkte de på tropisk isklättring då eller?

Nä, lägger mina 850 på nåt annat.

Jo, det upptäckte jag med att de är något kalla för att gräva i snö med. Det är väl minuset med en tunn och smidig handske. Tror inte att Punishern funkar i de lägena heller.
 
Köpte mig ett par Punisher på addnatures rea och har använt dem några dagar för isklättring och en del tillvardags också.

Grymt skön och smidig handske, mycket bra fingetoppskänsla även om de har en söm i toppen av fingarna som gör att det blir en liten klump där. Lagom med isolering också, klättrade i -13/-15 och mycket vind förra helgen och höll mig faktiskt varmare i Punisher handsken än i mina betydligt tjockare RAB handskar med mycket Primaloft foder i.

Dock är jag lite osäker på kvaliten på materialet, både lädret i handflatan har fått sig några rätt djupa hack och är redan rätt slitet på fingertopparna och softshell materialet på ryggen har och slitits lite. Lutar mot reklamation men jag ska smörja upp lädret lite och se hur det uppför sig då.
 
Jo, det upptäckte jag med att de är något kalla för att gräva i snö med. Det är väl minuset med en tunn och smidig handske. Tror inte att Punishern funkar i de lägena heller.
Jojo, men vid isklättring är det ju oftast kallt. Och jag GRÄVDE inte i snö, jag bara skottade, d.v.s höll i skyffelhandtaget.
I tio minuter.
Och klättrar man, håller man ju hyfsat hårt i yxan under rätt lång tid.
Tycker det är hutlöst av Hestra att presentera en "isklättrarhandske" för 850 spänn som inte håller värmen. Och SÅ smidiga var de väl inte heller? Lädret är ju styvt som tusan säkert ett halvår efter köp.
Jag är minst lika varm i en Thinsulatevante för 50 spänn. Och smidigare. Ta med ett par extra när de första blir blöta.

Ursäkta min aggressiva framtoning, den är helt och hållet riktad mot ett företag som surfar lungt på sitt goda namn, samtidigt som de iskallt (!) kränger skitprodukter till överpris.

Men jag är fortfarande tacksam för tipset, smaken är som baken, och gillar man nånting är det ju helt rätt att dela med sig av det, inga agg mot det!

Fridens liljor,

Johan
 
Punisher som tål inte punishment

Köpte som många andra ett par Punisher på rean för en dryg månad sen. Jag har inte använt dem så många ggr, högst fem dar eller så. (Använder andra tunnare Hestrahandskar om det inte är kallare än -7-8 grader) Punisher är hyggligt varma i förhållande till smidigheten, det går rätt bra att fippla med klippgrejer och dra skruv i dom.

Nu har båda handskarna spruckit på samma ställe, en söm långt ner mot knogarna. Vilket skit, trrodde def. att BD skulle stå för bättre kvalite! Jag har inte sparat kvittot heller så jag är inte helt nöjd...
 
Funkar toppen......

Jag köpte mig ett par för ett par tre veckor sedan och kan konstatera att jag e jättenöjd. Upplevde de i början som svala, händerna kändes kalla men när jag tog ut händerna så var de inte kalla utan bara nån skum känsla. Den försvann sedan efter jag hade haft de på mig fler gånger. Prövat de 3 ggr nu på is från -10 till i går +5 och rejält blött i Göteborg utan de läckte igenom. Jag e toppennöjd än så länge.
 
Jag har använt mina ett 10-tal tillfällen, och de ser redan 10 år gamla ut. Vid minusgrader måste jag ha ett lager under, och så tar lång tid att torka när de väl blivit blöta på insidan. Fungerar annars helt bra men skulle jag betalt mer än reapriset skulle jag varit besviken.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.