Mjukvara för GPS till Bärbardator

Hej jag har köpt en GPS antenn till min bärbara dator för att ha den i bilen testade med ett Kartporg som heter Microsoft Auoto Route 2003 funkar bra förutom den sena uppdateringen på 15 sec. Såg att man kunde ladda ner en patch för att få ordning på det.
Förutom det problemet så finns det ingen röst som säger när man ska svänga samt det saknar pilar för färdriktning och för avtagsvägar och den räknar heller inte om vägen om man missar en avtagsväg. Har dock inte funnet än hur man får ording på dom sistnämda problem. Vad jag undrar lite över är om det finns nåfon annan sorts Mjukvara har hört talas om Route 66 och Destinator 2, är det någon som har testat dom och vet om dom har dom funktionerna som MS AR saknar?

Tack på förhand
 
Hej

Jag har försökt få fart på mitt MS autoroute, men inte lyckas, du kanske kan hjälpa..

Har GPS Extrex, kabeln mellan dator och gps, fungerar och hämta logg filer från gps mottagaren. Dock så är alla alternativ under GPS gråmarkerade ?!?!

Kan inte vara något fel på kommunikationen då jag kan föra över track loggen till datorn etc.. Måste ha någonting med någon drivare och göra..

Någon som har någon idé
 
Tjena Thomas!

Prova med att ställa in gränssnittet på NMEA IN/NMEA UT så ska det nog fungera.

// Magnus
 
NMEA IN/NMEA UT ??

Hej

Kan testa detta, vart hittar jag NMEA ? ett prog på datorn eller i GPS:en ? Någonting som följer med MS autoR eller ska man ladda ner det eller måste jag köpa det prog ?

Tack för hjälpen !

Thomas
 
Gå till huvudmenyn i din gps, där ska det finnas en meny som heter gränssnitt. Öppna denna och byt till NMEA in/Nmea ut.

// Magnus
 
Attitydproblem

Ja, vad ska man säga? Med den attityden kommer du inte att få många svar Balder...

// Magnus
 
Det har inget med atityd att göra det har med ordningen i trådarna det är svårt för folk att hitta vad dom söker om man snackar om GPS inställningar i en tråd som handlar om Vilket pkartprog man ska ha eller har jag helt fel?
 
Attitydproblem

Det är frivilligt att svara (=hjälpa andra) och att en tråd går åt ett annat håll efter ett tag är inget ovanligt. Att försöka kommendera andra går nog på arbetet om man är chef, men det går inte här.
Med en positiv attityd, en utförlig problembeskrivning, en utförlig profil och lite tålamod ökar nog chansen att få ett tillfredsställande svar.

Per Brune
 
går åt ett annat håll efter ett tag förstår jag men inte efter första svaret om man nu vill fråga en annan fråga till den som har ställt en fråga så tycker jag att ett mejl hade varit på sin platts. Eller om frågan var besvarad och klar och där efter gå vidare till ett nytt inlägg det är helt ok men inte att besvara en fråga med en ny fråga om en annan grej det tar bort själva Frågan som den var från början. Så om någon kan svara på min fråga som den var från börjanb så vore jag nog gladas här=)
 
Nu har jag svaret

Jag har nu laddat ner Route 66 Europa pro och destinator 2 på Direct connect och jag måste säga att destinator 2 har alla dom egenskaper jag söker.
</tjöta>
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bortkommen Vilken GPS-mjukvara till Nokia 6110? Navigering 3
PR Ny mjukvara Garmin GPS V Navigering 0
ronja GPS Mjukvara Navigering 11
chuck nu mjukvara till garmin x-modellerna Navigering 15
arnsko Ny mjukvara till Magellan Meridian Navigering 0
-Patric- Garmin.. mjukvara Navigering 2
troell Ny Mjukvara GPSmap 60C/60CS 3,43 Beta Navigering 0
troell Ny mjukvara ute. GPSmap 60C 3.30 Navigering 11
henkywallmark Mjukvara till pc:n Navigering 4
biting Uppdaterad mjukvara till vista ute.. Navigering 1
f_lindstrom Billig mjukvara Navigering 0
joanna En "no nonsense" GPS-klocka för en vänsterhänt med ynkliga handleder? Navigering 116
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
fyad Gps för inbyggnad i bil Navigering 7
Sewen Kartapp alperna Navigering 11
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
UAO Ny GPS eller Mobilen, hur tänker ni idag? Navigering 55
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
Rune E iPhone GPS vid paddling Navigering 2
kennet_arvidsson Urusla GPS-er Navigering 114
greenjuice Slutet för Viewranger Navigering 34
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
vilseiskogen GPS-Klocka med blåtand från android? Navigering 6
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
HasseQ Vilken GPS skall jag ha ? Navigering 25
mile0003 Mest vettiga karta (GPS) Navigering 8
Oliver_swe GPS Med möjlighet att ladda med GPX-kartor Navigering 7
Galten Extremt simpel billig GPS Navigering 18
Lico GPS baserad paddel log? Navigering 3
Masmakkan Handhållen GPS Navigering 22
Lico GPS armband vs handhållen? Navigering 16
tobiasdr GPS-mottagning T-Rådhuset Navigering 3
Sebastian_b Gps med Europa led E6 Navigering 19
jordbrukaren Hur anger man GPS-koordinater, vilket format? Navigering 16
Brus-Nilsson GPS-karta med fornlämningar Navigering 3
Viktorious GPS-klocka Navigering 10
lyckhem Garmin GPS Klocka Navigering 8
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
avsl_22-07-26 Säkerhet till fjälls - val av GPS, Inreach, PLB, nödsändare Navigering 35
Edstroom Gps i fjällen Navigering 6
Materialaren Skapa vandringsrutter för fjälltur med Garmin GPS (Fenix) Navigering 4
aksello enklaste / batterisnålaste gps mottagaren, som kan lagra gpx tracks Navigering 31
Ode Åland med gps Navigering 4
jffoto Söker en gps med detaljerad karta Navigering 35

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.