• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trött på att vara singel i fjällen!

Hej!

Det här var en intressant tråd! Ska läsa igenom vid tillfälle och ev återkomma med reflektioner, men måste redan nu ställa en snabb fråga: hur aktiv måste man vara just nu i livet för att "få" gå med Vandrande singel på FB? Jag (och även min väninna i liknande ålder och situation) har småbarn och inga större möjligheter att ge mig ut på några riktiga strapatser för närvarande, men drömmar för framtiden finns och jag skulle gärna hitta nån som redan nu drar med mig ut i närmaste skogsdunge lite oftare :)

Jag kollade gruppen nu, 44 medlemmar, men den ser lite hemlig ut. Kanske ägarna kan puffa mer för gruppen via den här tråden?

Vad krävs för att komma med i gruppen "Vandrande singel"? Har sökt men står som status "väntar" nu i en vecka.

Vad är definitionen på singel i dagens läge med alla möjliga och omöjliga konstellationer i relationer/grupper osv osv.....?

Så himla kul med Facebook grupp "Vandrande singel". ;)
Skulle vara pricken över i på något sätt att träffa någon som vill hänga med ut på alla turer. =)

Läs senaste inlägget i denna tråd.
 
Vad krävs för att komma med i gruppen "Vandrande singel"? Har sökt men står som status "väntar" nu i en vecka.

Vad är definitionen på singel i dagens läge med alla möjliga och omöjliga konstellationer i relationer/grupper osv osv.....?

Läs sista inlägget i denna tråden angående vandrande solo/singel gruppen.
Korta svaret på din fråga är att man svarar på frågorna som skickas till en vid ansökan med utförliga svar, alternativt svarar på det meddelande som skickas till ens privata messenger.
 
FB-gruppen vandrande solo/singel

Kanske ska be om ursäkt för att jag inte varit mer aktiv i denna tråden sedan jag startade Vandrande solo/singel för tre år sedan.

Som jag märker och har märkt är en röd tråd gällande ansökningarna är att folk inte läser informationssidan. Innan dem ansöker, (där all information om ansökningen står mm.) samt att det glöms eller missas att kort efter ansökan skickas det en ny notis till ansökaren om att denna ska svara på tre frågor om varför man vill bli insläppt i gruppen.

Dessa tre frågor är för att solla ut "riktiga ansökningar" från botar, fejkkonton och oseriösa ansökningar som kan förstöra eller dra ner upplevelsen för andra mer seriösa ansökare.
Blir man inte insläppt så beror det på tre grundläggande saker.
#Antingen har man inte svarat på frågorna.
#Svaren på frågorna är ofullständiga eller vaga så att det inte går att tyda ansökaren avsikter. (Ett barn ska inte behöva förstå svaren men det ska inte råda några tivel om vad ansökan gäller.)
#Man svarar inte på meddelandet man har fått skickat till sig via messenger. (Kan behövas göra en inställning för att man ska få en notis om att folk vill kontakta en. ((Kan även vara bra för senare bruk om någon finner en intressant i gruppen.)) Se under inställningar, meddelanden.)

Gruppen är till för alla som söker kontaktnät, vänner, trolovad, älskare, sambo, självfrände... Ja kärt barn har många namn. (Någon att dela sina intressen FRILUFTSMÄSSIGT) Helt enkelt.

Om det mot för modan inte händer något med din ansökan så kontakta admin för sidan. Sams-Adventures för korrigering och tillvägagångssätt.

Övrig information om gruppen hänvisar jag till gruppens egna informationssida. Där står både ett och annat som kan vara bra att ta del av innan, under och efter ansökan.

Äventyra "lugnt" 😎☕


Just det. En länk till gruppen.
https://www.facebook.com/groups/169015880188040/

//Sam's-Adventure aka Sam Andersson
 
Senast ändrad:
Jag har inte orkat läsa hela tråden (som startade för flera år sedan) men tycker frågan är intressant. Som singelkvinna på en mindre ort, inte intresserad av vare sig fb eller krogen har jag ingen aning om hur jag ska går tillväga för att hitta någon man att dela mitt friluftsintresse (och min vardag) med. Kompisar har jag men de är upptagna med familj när jag är ledig och har tid att vara i skogen eller på sjön. Skulle nog inte heller kalla mig vandrare, snarare friluftsmänniska som vill vara ute varje dag om jag har möjlighet och då kan det förstås bli en tur i skogen men lika väl ridning, skidåkning, långfärdsskridskor, trädgårdsarbete eller favoriten: ut på sjön. Att sova ute eller göra som björnarna gör (som någon skrev i början av tråden) är inget problem för mig. Och inte för mina friluftsväninnor heller. Det verkar mera vara så att karlarna inte klarar av kvinnor som inte är rädda att ta i och som klarar sig själva ute i naturen. Det är synd, det skulle vara kul med manligt sällskap emellanåt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
Pumba Ledig v26-30 å vore ju kul att hitta på något någon :) Reskompis 10
Soffgrupp Vandra i Marrocko Feb/Mars 2013 - Häng på! Reskompis 3
cecilia.carlsson.79 Turskidåkning i Grövelsjöfjällen slutet på januari? Reskompis 2
Smak58 vandring på Teneriffa – sept 2013 Reskompis 0
78395 Ska du från Sthlm till Karlstad 2/11. Dela på bensin? Reskompis 0
vandrarman Everest Circuit i slutet på septemeber Reskompis 4
Linn Vernersson Hej någon som är sugen på en liten vandring från södra sverige till spanien? Reskompis 2
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
Christian1 Tips på bra vandrar eller cykelresor? Reskompis 3
Erika86 sugen på vandring i sommar! Reskompis 1
luktafotogen Lång skidtur på Vänerns is. Reskompis 11
coaskkis Skoter på Svalbard Reskompis 1
klykan Tanzania på cykel - sommaren 2011 Reskompis 4
rölin Vandring i Hemavan på kort varsel (20-22/8) Reskompis 0
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
skogsflicka klättra på mallorca i jul? Reskompis 0
rullgrus Någon som är sugen på att resa genom Papua Nya Guinea? Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
hannulan Norrut från Göteborg på E20 på torsdag? Reskompis 0
Frida0314 Tips på grupp/aktivitetresa? Reskompis 2
alven Från Sthlm på måndag kväll? Reskompis 0
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
KlaraL sugen på långfärdscykling i höst? Reskompis 9
apfaktor Någon som är sugen på spanien? Reskompis 0
realout Äventyrskompis på resa vart som helst Reskompis 1
Abriss Grövelsjön på V33 Reskompis 0
Skjeltorp Norkap - Kastaden på cykel. Reskompis 1
fiia83 äventyr på nya zeeland Reskompis 2
jabo05 följ med på vandring i jämtland Reskompis 3
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
Andunge Friluftssinglar på turskidåkning i påsk? Reskompis 4
Anna.S Kompis på ridturer och ridresor Reskompis 1
JonathanW Sällskap på vintertälttur i februari Reskompis 9
afil MTB å cykel på Gran canaria! Reskompis 1
sanja_h20 Behöver tips om jobb på båt Reskompis 0
anak8932 Fjällvandring i September eller skidorna på senare? Reskompis 9
Adventure-Cilla Kom med på en spännande resa.. Reskompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...