Läser inte in sattelliterna.

Hej! Jag har en Garmin GPSmap 276C. När jag försökte starta upp den (efter att den hade legat i skåpet hela vintern) så läser den inte in satelliterna. Förra säsongen fungerade den perfekt. Jag har provat flera gånger och stått utomhus när jag provat. Simulatorn går att köra. Displayer och menyer ser helt normala ut.
I bruksanvisningen hittar jag ingenting som kan vägleda mig i "felsökningen".
Hoppas någon på forumet kan tipsa mig.

Mvh
Lars
 
Låt den ligga i fred med fri sikt mot så mycket himmel som möjligt under en längre tid (minst 30 min), så löser det sig säkert.

Om det ändå inte skulle funka så kan du göra en återställning (håll Quit intryckt samtidigt som du slår på enheten) och därefter återupprepa proceduren ovan. Om du måste göra en återställning kommer du att tappa dina personliga inställningar och måste lägga in dem på nytt.

Lycka till!
 
Almanacdatat har väl passerat bäst före så den vet nog inte vad tid/datum, placering på jorden eller var satelliterna är. Det går noga via någon reset att tvinga till kallstart, men det ska räcka med att lägga den fritt en stund enligt ovan. Vill den inte hitta något på 30min ute så får du nog leta upp återställningsfunktionen.
 
Startade en gång en Garmin 12 som nog legat minst ett år och då räckte det definitivt inte med en halvtimme för att den skulle hitta satelliter. Vill minnas att det tog 4-5 timmar...
 
Ange ny position

Du kan försöka med att ange en ny position. På en 60CS, som förmodligen påminner om Din apparat, går man till satellitsidan, trycker på Meny och hittar valet där. Jag har engelsk text, och då heter det New Location. Välj att peka ut platsen på kartan (om det är samma val i Din GPS som i min). Apparaten får då enklare att fånga upp rätt information från satellitena och bearbeta den.

AndersLj
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonasolof PPCapp läser img och mp filer, skapa nya objekt Navigering 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...