"Send to device.."

Har precis fått min Fujitsu Siemens Pocket Loox 720 och tillsammans med den även precis fått min Garmin GPS10. (Que v2.6) dvs. blåtands GPS till Pda.. Jo jag tackar, har ALDRIG andvänt varken GPS eller Pda förr!! Så nog lär jag tjööta ihjäl er om hjälp! ;-)

Första frågan/-orna: Går det att till handdatorn ladda ner en i Mapsource gjord rutt? Jag lyckas ivarje fall inte komma på hur. Det står "Send to device" men rutan med "Route" är nedtonad.. :-(
Går det att lägga till ljud till waypoints i Que, isåfall hur göra?

Newbie Johnie
 
Har ingen GPS 10, så jag vet inte så noga.

Men till en iQue kan man inte ladda ner rutter, inte på det sättet i alla fall. Med mycket trixande går det att åstadkomma något snarlikt, men det är också allt.
Programvaran är ganska lik, åtminstone till utanverket, så det finns ju en chans att funktionerna är likartade.

Med iQue kan man inte sätta ljud till en waypoint. Tvärtom, däremot, alltså knyta en position till en redan gjord ljudinspelning, det går bra.

Anders
 
apersson850 (Anders Persson)
Med iQue kan man inte sätta ljud till en waypoint. Tvärtom, däremot, alltså knyta en position till en redan gjord ljudinspelning, det går bra.

Anders


Förlåt mig, men hur gör man detta? (som sagt novis både gällande Pda och GPS)

VH, Kincop
 
Nu menar jag alltså med iQue 3600/3600a.

Där kan man spela in ett röstmemo, som man sedan kan associera med en plats.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
uppsalabo Map send Navigering 1
ribbe Data-Send Navigering 0
ribbe CD -send Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.