Dykinstruktör utomlands

Är det nån som har jobbat som dykinstruktör utomlands?
Skulle vilja ha lite feedback om lön, lätt eller svårt med jobb, vart man skall vända sig m.m.
Hur mycket tid av dagen tar ett dykjobb utomlands?


MVH Mattias
 
divejobs

hej,
hittade en hemsida som formedlar dykjobb. kanske kan vara nagot for dej!


http://www.divejobs.com/


sjalv ar jag i thailand och det ar inte det lattaste att hitta jobb om man rakar komma mitt i sasongen....


/kenny
 
Jobbigt och roligt!

Hej!


Jag jobbade i tre månader i vintras i Phuket, Thailand. Jobbigt, men roligt.


Det är säkert olika för olika dykskolor, men vi hade lite olika tider beroende på vad vi gjorde. Hade man "standby dag" alltså ingen dykning utan fix på dykcentret var tiden 9-18 (el var det 19?)
Skulle man ut och guida folk (som divemaster) så började man med lastning av bilen och hämtning vid hotellen vid sju-snåret, brukade vara klara vid ca 17-18 tiden. Men skulle man då ut dagen efter igen, så var det lite förberedelser inför det innan man kunde gå hem.
Som instruktör när man körde kurs började dagen med hämtning av eleverna kl 9, och man brukade vara klar ca 16. Utom sista dagen då man åkte med på dagsutfärden, dvs 7-17.


Vi hade en fast månadslön + provision på allt vi gjorde, och en bra månad kunde man nog komma upp i ca 8-9000 kronor.


Som sagt mycket jobb, men roligt och lärorikt, och vi hade bra betalt.


Lycka till!
Maria
 
Workpermit?

Hej,
Hur funkar det med arbetstillstånd i Thailand
Är det möjligt att få eller struntar de flesta Farang- guider/instruktörer och dykoperatörer i sådant?
Guide är ju enligt lagen i Thailand ett yrke förbehållet för Thailändska medborgare
Måste man vara instruktör eller räcker det med DM.

Betalningen som Maria fick var ju inte dålig, en Schweizare jag pratade med fick bara ca 200 sek per dag som sk dykguide, han var DM och fick vara stand-by rätt mycket.

Mvh
Jocke
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...