Gissa positionen!

Skulle kunna vara vilken sjö/tjärn som helst med lite skog omkring i Värmland. Bilden säjer inte så mycket.
Men det liknar en av Karlstads tjärnar ,som tom tjänstgjort som bandyarena före konstisens tid, Sandbäcktjärn. Solstaskäret, hade tom en utlyst tur på denna tjärn för första gg i föreningens historia denna säsong. (1 kanpp km är varvet runt!) //Omar
 
Sandbäckstjärn är rätt.......
Min farmor brukade ofta åka skridskor här som ung flicka i början av förra seklet.
Själv gjorde jag lumpen på I2 en gång i tiden så Sandbäckstjärn känner jag väl till.
 
Ny bild......vad är namnet på den samling av hus som vi ser något till vänster om mitten i bilden.
Extra poäng till den som kan lista ut varifrån bilden är tagen......
 

Bilagor

  • Bild 057.jpg
    Bild 057.jpg
    45 KB · Visningar: 388
Ingen annan som försöker gissa!?! Får väl gissa själv, inte alls säker om jag hamnar ens i närheten.

Då säger jag Årjäng och bilden tagen österifrån någonstans, vet inte var.
 
Jössefors är inte rätt men vi är på rätt spår och närmar oss slutstationen.
Det fanns två ledtrådar i mitt förra inlägg. Den mindre uppenbara leder till en sjö som ligger cirka en halvmil från den rätta platsen.
 
Senast ändrad:
Med tanke på dina "på spåret" ledtrådar så är det väl sjön Racken du syftar på => Arvika och Kyrkviken då??? Samhället ser inte så stort ut på bilden men en del döljs väl av skogen och man ser ngr större byggnader. Taget från Storkasberget kanske ?, har varit där men det var många år sedan och har inga bra minnesbilder över vyn mot Arvika. //Omar
 
Där fick vi det rätta svaret av perwib.....bra jobbat.
Bilden är tagen från utsiktspunkten Djupdalshöjden dit en vandringsled går i en slinga från södra änden av sjön Racken.
Kordinater till Djupdalshöjden N 59 40 848 E 012 43 141.
Storkasberget som perwib nämde har ochså en mycket fin utsikt över Arvikatrakten och ett besök rekommenderas.
Vem bidrar med nästa bild ?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...