Pumpspänne?

Hej,
vet ngn var man kan köpa pumpspänne för tådel al'a Lundhags multiskate bindning? Säljs den som reservdel och vem för dom isåfall? Alternativa pumpspännen med likartad funktion som man kan köpa var?

Mvh
J
 
Servicemind...

Nix - jag har försökt med Lundhags i två år - men de har inget intresse för hembyggare. Går kanske att kolla med snowboardtillverkare istället. // Bengt
 
Ok,

skall kolla med Kalle- Tack för länken Palle, verkar ju finnas ngt som ev. passar mina behov.

Verkar inte som Lundhags säljer sina spännen som reservdelar, inte officiellt iallafall.

J
 
Jonas.O; sa:
Hej,
vet ngn var man kan köpa pumpspänne för tådel al'a Lundhags multiskate bindning? Alternativa pumpspännen med likartad funktion som man kan köpa var?

Bra snowboardbutiker har spännen löst. Är man lite envis kan man t.o.m få leta igenom skrotlådan i verkstan och kanske lyckas plocka delar från kasserade bindningar. Om man inte är så noga med färgmatchningen kan det funka;-)

Annars finns det MTB-skor som har lite nättare pumpspännen. Cykel-city hade iaf de listade som reservdelar för ett år sen eller så.
 
dabac; sa:
Annars finns det MTB-skor som har lite nättare pumpspännen. Cykel-city hade iaf de listade som reservdelar för ett år sen eller så.

Du tänker på dom som SIDI har på sina skor? Tror inte att dom fungerar till en skridskobindning, dom är för korta.

-Palle
 
hemafix

kolla med skyllermarks, dom är fortfarande ödmjuka och trevliga, tar hand om hemmafixare på ett föredömligt sätt. Jag kommer aldrig äga ett par lundhags efter deras trista attityd.
 
Palle_Z; sa:
dabac; sa:
Annars finns det MTB-skor som har lite nättare pumpspännen.

Du tänker på dom som SIDI har på sina skor? Tror inte att dom fungerar till en skridskobindning, dom är för korta.

Vilken längd är det du tänker på, justerlängden eller totallängden? Om totallängden är fel får man fixa en lite skarvbit, och behovet av justerlängd är beroende på hur mycket man anser sig behöva komprimera sina skor för att nå önskad grad av fastspänning.
Andra paret snowboardbindningar jag byggde hade t.o.m. kortare justerlängd än SIDIs remmar, men det var aldrig det som var problemet den gången.
 
dabac; sa:
Vilken längd är det du tänker på, justerlängden eller totallängden?

Jag tänkte på både och, iofs tycker man att det är skoj att pyssla så går det som du skriver att få till det. Vad har du använt i andra änden för att spänna åt? Det går väl inte att köpa själva spännanordningen separat?

-Palle
 
Palle_Z; sa:
Vad har du använt i andra änden för att spänna åt? Det går väl inte att köpa själva spännanordningen separat?
Jag tror nog att det går med tanke på att det är fullt möjligt att få den att lossna från cykelskorna... :-/
Den sitter bara med en skruv så med litet lagom mycket våld så lossnar den och när jag var inne och fick en ny skruv till mina skor så fick jag intrycket att det inte var helt ovanligt med spännen som lossnade. Rimligtvis borde ett och annat av dessa lösa spännen försvinna...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.