Små långsmala påsar i syntetmaterial?

Jag är på jakt efter långsmala påsar i syntetmaterial med dragsko-stängning. De skall vara cirka 25 cm långa och cirka 5 cm i diameter. Jag har sökt en hel del på nätet men tyvärr inte hittat några lämpliga påsar som motsvarar vad jag är ute efter.

Är det möjligen någon som har något förslag på var jag kan tänkas hitta påsar som någorlunda väl överensstämmer med mina önskemål?

Tack på förhand!

/Birger
 
Jag tror att det är väldigt svårt att hitta färdiga påsar med så specifika mått.

Så själv, eller betala nån för att sy upp. Påsar är nog en av de enklaste sakerna man kan sy (det är väl inte utan anledning som man alltid gjorde "syslöjdspåsar" i skolan).
 
Måttsydda packpåsar är nog det enklaste man kan ge dig på att sy själv.

Jag har ”förmånen” att känna några fallskärmshoppare och där är det så att fallskärmen är olaglig att använda är den är > 20 år oavsett hur lite den är använd, som reservfallskärmen som förhoppningsvis aldrig är använd så jag har fått mycket tyg gratis

Packpåsar till bågarna till tältet och packpåse till Thermasrest sittunderlag är de bilder jag hittar nu

Per
 

Bilagor

  • pase_3.jpg
    pase_3.jpg
    75.9 KB · Visningar: 535
  • IMG_1498.jpg
    IMG_1498.jpg
    45.2 KB · Visningar: 517
  • påse_2.jpg
    påse_2.jpg
    56.8 KB · Visningar: 531
Senast ändrad:
Fodertaft

Packpåsar, inkl dragsko, är enkelt att sy, precis som Nermander skriver.

Utan att veta din kravspex vad gäller hållbarhet kan jag tipsa om fodertyg, dvs det blanka silkiga tyg som fodrar kavajer, kappor mm. Kallas ibland fodertaft eller acetat.

Tyget kan köpas i lokal tygaffär om du har turen att ha en sådan i din stad (tyvärr är sådana lite svårfunna numera, i min hemstad Lund finns t ex ingen), men också här:
https://www.stoffochstil.se/
https://www.tyg.se/

Lycka till!
Cecilia
 
Tack för tipsen så här långt. Jag inser att det allt mer lutar åt att jag får sy dem själv.

/Birger
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.