Kindle läsplatta

Har en Letto, nöjd med den men inget bakgrundsljus. Där är väl på grund av ljusavsaknaden batteritid på 40 dagar tror jag. Inget jag tar med ut i buskarna dock. Aldrig testat detta och tror inte jag skulle heller på grund av risken med ökad "wear and tear" även om det finns "skal".

Har en diktafon, faktiskt inte tänkt på att där går att spela in ljudbok! Bra tips,

Ljudupptagningskvaliteten är extremt bra i min Olympus VN-8500PC. 421 timmars inspelningstid (1 GB). Nu är den väl ersatt av nyare modeller men kolla så att den är kompatibel med PC/MAC om du väljer ljudboksmöjligheten. Inte alla diktafoner som är det, speciellt inte de billigare. När jag köpte min för 5-6 år sedan så sade man på Elgiganten att mobiltelefoner inte fick ha längre inspelningsmöjligheter än max en timme. De hävdade att det handlade om patent och rättigheter. Har funderat mycket över detta, känns märkligt att man kan ha patent på inspelningstid. Kanske handlade det istället om minneskapacitet. Hur som haver, kanske det inte är något problem med dagens mobiler....
 
För att använda en diktator behöver man ju en ljudbok. Lånar du dom på biblioteket eller köper du? Personligen har jag storytel så jag skulle nog köra telefonen med så mycket energispar som möjligt och en powerbank.

Edit: Diktafon, jävla autokorrekt
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.