• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Jämtland/Östersund

Fick just första sms:et om is vilket ledde till insikten att jag inte har någon att åka skridskor med!
Jag har precis flyttat från Stockholm till Östersund och letar nu efter nya skridskokompisar här.

Jag anser mig vara ganska erfaren och åkstyrkan är ungefär SSSK grupp 2.

Jag pluggar på Mittuniversitetet så jag är ganska flexibel och kan ofta åka på vardagar. Bil har jag också och kör gärna en bit för att leta is!

Letar du nån att åka med eller kan ni tänka er tillskott i gänget? Hör av er!
 
Tänkte försöka ta en tur imorgon på Åresjön förutsatt att det inte kommer snö. Mätte till 4 cm kärnis idag. Hoppade och stampade och det höll. Bör kunna bli någon cm till inatt också.

Skicka ett meddelande om nån är sugen.
 
Bara för att jag skrev att jag oftast kan åka vardagar är jag naturligtvis låst just denna vecka. Kommer det ingen snö kanske du vill ha sällskap på lördag? Jag har bil men inte så bra koll på var det finns bra sjöar häromkring.
 
Har hygglig koll på sjöarna i Åre trakten. På vissa som la sig tidigt är det nog redan för sent då det kommit snö som lagt efter det.

Inte omöjligt med lördag. Ska försöka hitta några fler områden men Åresjön såg riktigt inbjudande ut idag.
 
Upptäckte idag att isläggning pågår på Storsjön.
Någon som vill åka en sväng i veckan och ta reda på var iskanten är?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kerra Skridskor i Jämtland Skridskokompis 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...